Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/988
Title: Підготовка майбутніх менеджерів освіти до управління загальноосвітнім навчальним закладом в умовах інклюзії
Other Titles: Training of the future managers of education to the control of general educational establishment in the terms of inclusion
Authors: Малік, Марина Валентинівна
Malik, Maryna Valentynivna
Keywords: майбутні менеджери освіти
інклюзія
інклюзивна освіта
загальноосвітній навчальний заклад в умовах інклюзії
педагогічні умови
future managers of education
inclusion
inclusive education
general educational establishment in the terms of inclusion
pedagogical terms
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Малік, М. В. Підготовка майбутніх менеджерів освіти до управління загальноосвітнім навчальним закладом в умовах інклюзії [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Марина Валентинівна Малік; наук. кер. С. К. Хаджирадєва; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2015. – 300 с.
Abstract: У дисертації вперше визначено педагогічні умови підготовки майбутніх менеджерів освіти до управління загальноосвітнім навчальним закладом в умовах інклюзії (забезпечення розвитку професійно важливих якостей менеджерів освіти, спрямованих на ефективне здійснення ними управління загальноосвітнім навчальним закладом в умовах інклюзії; наявність позитивної мотивації менеджерів освіти до запровадження принципів інклюзивної освіти; створення банку інформаційно-методичних ресурсів для забезпечення аудиторної і самостійної роботи майбутніх менеджерів освіти). In the dissertation an author had originally determined the pedagogical conditions of trainig for future managers of education to the control of general educational establishment in the terms of inclusion (providing of development of professionally important qualities of managers of education, directed to effective realization of control of general educational establishment in the terms of inclusion; presence of positive motivation of managers of education to introduction of principles of inclusive education; creation of bank of informative-methodical resources for providing of auditorium and independent work of future managers of education).
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/988
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Малік Марина Валентинівна.pdf979.44 kBAdobe PDFView/Open
Дод. А.doc168.5 kBMicrosoft WordView/Open
Дод. Б.doc70.5 kBMicrosoft WordView/Open
Дод. В.doc86 kBMicrosoft WordView/Open
Дод. Г.doc76 kBMicrosoft WordView/Open
Дод. Е.doc29 kBMicrosoft WordView/Open
Дод. Ж.doc194.5 kBMicrosoft WordView/Open
Дод. К.doc90 kBMicrosoft WordView/Open
Дод. З.doc124.5 kBMicrosoft WordView/Open
Дод. Л.doc94 kBMicrosoft WordView/Open
Дод. М.doc208.5 kBMicrosoft WordView/Open
Дод.Д.doc439.5 kBMicrosoft WordView/Open
08.10_ диссер Малик.doc1.35 MBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.