Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/319
Title: Підготовка майбутніх учителів початкових класів до педагогічної взаємодії з батьками учнів
Other Titles: Training of future primary school teachers to pedagogical interaction with parents of students
Authors: Буздуган, Олена Анатоліївна
Buzdugan, Olena Anatoliivna
Keywords: педагогічна взаємодія
підготовка
готовність
майбутні вчителі початкових класів
учні
батьки
pedagogical interaction
training
readiness
future primary school teachers
pupils
parents
Issue Date: 2013
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського"
Citation: Підготовка майбутніх учителів початкових класів до педагогічної взаємодії з батьками учнів [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Олена Анатоліївна Буздуган; наук. кер. Т. Г. Жаровцева; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2013. – 233 с.
Abstract: У дисертації вперше науково обґрунтовано педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкових класів до педагогічної взаємодії з батьками учнів; розкрито сутність і структуру готовності майбутніх учителів початкових класів до педагогічної взаємодії з батьками учнів; визначено показники та якісні характеристики рівнів, розроблено модель та експериментальну методику підготовки майбутніх учителів початкових класів до педагогічної взаємодії з батьками учнів, що впроваджувалася поетапно. In the dissertation there have been firstly scientifically grounded the pedagogical conditions of training primary school teachers for pedagogical interaction with parents (providing positive motivation of primary school teachers for pedagogical interaction with parents, integration of disciplines in the professional training of future primary school teachers to working with parents, the use of potential pedagogical practice, training and independent work of students in pedagogical interaction with parents), essence and structure (intellectual-cognitive, value-motivational, operational-activity components) of readiness of future primary school teacher to pedagogical interaction with parents; parameters and qualitative characteristics of levels (high, medium, low) have been determined, the model and the experimental methods of preparation of primary school teachers for pedagogical interaction with parents has been developed and introduced step-by-step (cognitive, emotional-motivational practice-activity stages).
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/319
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
БУЗДУГАН ОЛЕНА АНАТОЛІЇВНА .pdf2.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.