Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/319
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБуздуган, Олена Анатоліївна-
dc.contributor.authorBuzdugan, Olena Anatoliivna-
dc.date.accessioned2018-09-12T11:05:36Z-
dc.date.available2018-09-12T11:05:36Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationПідготовка майбутніх учителів початкових класів до педагогічної взаємодії з батьками учнів [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Олена Анатоліївна Буздуган; наук. кер. Т. Г. Жаровцева; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2013. – 233 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/319-
dc.description.abstractУ дисертації вперше науково обґрунтовано педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкових класів до педагогічної взаємодії з батьками учнів; розкрито сутність і структуру готовності майбутніх учителів початкових класів до педагогічної взаємодії з батьками учнів; визначено показники та якісні характеристики рівнів, розроблено модель та експериментальну методику підготовки майбутніх учителів початкових класів до педагогічної взаємодії з батьками учнів, що впроваджувалася поетапно. In the dissertation there have been firstly scientifically grounded the pedagogical conditions of training primary school teachers for pedagogical interaction with parents (providing positive motivation of primary school teachers for pedagogical interaction with parents, integration of disciplines in the professional training of future primary school teachers to working with parents, the use of potential pedagogical practice, training and independent work of students in pedagogical interaction with parents), essence and structure (intellectual-cognitive, value-motivational, operational-activity components) of readiness of future primary school teacher to pedagogical interaction with parents; parameters and qualitative characteristics of levels (high, medium, low) have been determined, the model and the experimental methods of preparation of primary school teachers for pedagogical interaction with parents has been developed and introduced step-by-step (cognitive, emotional-motivational practice-activity stages).uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського"uk
dc.subjectпедагогічна взаємодіяuk
dc.subjectпідготовкаuk
dc.subjectготовністьuk
dc.subjectмайбутні вчителі початкових класівuk
dc.subjectучніuk
dc.subjectбатькиuk
dc.subjectpedagogical interactionuk
dc.subjecttraininguk
dc.subjectreadinessuk
dc.subjectfuture primary school teachersuk
dc.subjectpupilsuk
dc.subjectparentsuk
dc.titleПідготовка майбутніх учителів початкових класів до педагогічної взаємодії з батьками учнівuk
dc.title.alternativeTraining of future primary school teachers to pedagogical interaction with parents of studentsuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
БУЗДУГАН ОЛЕНА АНАТОЛІЇВНА .pdf2.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.