Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22386
Title: Moodle та Seesaw як інструменти науково-дослідної роботи здобувачів освіти в університетському середовищі
Other Titles: Moodle and Seesaw as tools for research work of students in the university environment
Authors: Мардарова, Ірина Костянтинівна
Mardarova, Iryna Kostyantynivna
Гуданич, Наталія Миколаївна
Hudanych, Nataliia
Keywords: цифрові платформи
Moodle
Seesaw
науково-дослідна робота здобувачів освіти
університет
digital platforms
Moodle
Seesaw
research work of students
university
Issue Date: 2025
Publisher: Одеса: КЗ «ОПФК
Citation: Мардарова І., Гуданич Н. Moodle та Seesaw як інструменти науково-дослідної роботи здобувачів освіти в університетському середовищі. // Традиційні та інноваційні підходи розвитку сучасної освіти в Україні : збірник наукових праць. - Одеса: КЗ «ОПФК», 2025. - С. 145–148.
Abstract: У статті здійснено порівняльний аналіз цифрових платформ Moodle та Seesaw як інструментів науково-дослідної роботи майбутніх фахівців закладів дошкільної освіти в університетському середовищі. Розглянуто функціональні можливості кожної платформи, їхні переваги та недоліки в контексті організації освітнього процесу та організації науково-дослідницької роботи. Визначено, що Moodle забезпечує розширені можливості для управління освітнім контентом, тестування та взаємодії, тоді як Seesaw сприяє візуалізації освітніх досягнень та розвитку рефлексивних навичок студентів. На основі аналізу зроблено висновки щодо доцільності використання кожної з платформ у підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти. The article carries out a comparative analysis of the digital platforms Moodle and Seesaw as tools for research work of future specialists of preschool education institutions in the university environment. The functionality of each platform, its advantages and disadvantages in the context of organising the educational process and research work are considered. It is determined that Moodle provides advanced features for managing educational content, testing and interaction, while Seesaw facilitates the visualisation of educational achievements and the development of students' reflective skills. Based on the analysis, conclusions are drawn about the feasibility of using each of the platforms in the training of future specialists in preschool education.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22386
Appears in Collections:Кафедра дошкільної педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moodle та Seesaw.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.