Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/294
Title: Електоральний маркетинг в політичному процесі: теорія та міжнародна практика
Other Titles: Electoral Marketing in the political process: theory and international practice
Authors: Бокоч, Вікторія Михайлівна
Bokoch, Victoriya Mykhaylivna
Keywords: політичний процес
електоральний процес
політичний маркетинг
електоральний маркетинг
політичний ринок
політичний PR
політична реклама
політичний імідж
виборчі кампанії
виборчі технології
political process
the electoral process
political marketing
marketing electoral
political market
political PR
political advertising
political image
election campaign
election technology
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Бокоч, В. М. Електоральний маркетинг в політичному процесі: теорія та міжнародна практика [Текст] : дис. ... канд. політ. наук : 23.00.02 / Вікторія Михайлівна Бокоч; наук. кер. В. М. Бебик; МОН України, Ун-т "Україна". – Київ, 2014. – 211 с
Abstract: У дисертації визначено та розкрито теоретичні та практичні засади електорального маркетингу як виду політичного маркетингу. Запропоновано авторське розуміння поняття електорального політичного маркетингу на основі аналізу теоретико-методологічних підходів політичної праксеології, виокремлено та проаналізовано його сутність та здійснено систематизацію основних елементів. Визначено місце політичної реклами та PR в структурі електорального політичного маркетингу як політико-комунікаційного зв’язку (обміну політичними продуктами та електоральною підтримкою) між суб’єктами та об’єктами електорального політичного маркетингу. Розкрито особливості електорального політичного маркетингу в умовах сучасної Україні As a part of the dissertation project the theoretical and practical principles of electoral marketing as a form of political marketing were defined and described. The author electoral understanding of the concept of political marketing based on the analysis of theoretical and methodological approaches of the political praxeology, its essence was determined and analyzed and the basic elements were systematized. Proved that the technologies of the electoral marketing are the integral part of the political marketing and is its object the election campaign. However, the technologies of the electoral marketing are the subspecies of electoral technologies in application of marketing techniques in the election campaign. The place of the political advertising and PR in the structure of the electoral political marketing as a political and communications services (exchange of political and electoral support products) between subjects and objects electoral political marketing was determinate. The features of the electoral political marketing in today's Ukraine was determinate.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/294
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
БОКОЧ Вікторія Михайлівна .pdf2.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.