Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1401
Назва: Artistic and semiotic competence of future music teachers as an issue of music pedagogy
Інші назви: Художньо-семіотична компетентність майбутніх учителів музики як проблема музичної педагогіки
Автори: Sun Peng Fei
Сунь Пенфей
Ключові слова: sign
symbol
semiotic competence
musical language
music perception
pedagogical process
семіотична компетентність
музична мова
сприйняття музики
педагогічний процес
знак
символ
Дата публікації: 2016
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Sun Peng Fei. Artistic and semiotic competence of future music teachers as an issue of music pedagogy / Sun Peng Fei // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – № 6. – С. 51-55..
Короткий огляд (реферат): The paper is focused on the issue of forming artistic and semiotic competence of a music teacher in the context of music pedagogy. The main lines of research on this issue in contemporary music pedagogy have been determined. Specific qualities of music teacher’s semiotic competence have been considered.Метою статті є визначення поняття семіотичної компетентності майбутнього вчителя музики, а також основних напрямків дослідження цієї властивості особистості вчителя. Стверджується, що вчитель музики повинен володіти широким полем знакових засобів музичного мистецтва, тобто – мовою музики. Глибоке знання музичної мови дозволяє музикантові-педагогу повноцінно розуміти найскладнішу музику. Семіотичні знання потрібні вчителю також для того, щоб допомогти учням сприймати та розуміти музику. Таким чином, семіотична компетентність – необхідна якість майбутнього вчителя музики. Від цієї якості залежить успішність його професійної діяльності. Семіотична компетентність являє собою цілісну якість. Вона включає в себе ряд навичок, знань та вмінь, які дозволяють орієнтуватися в знаковій системі музичної мови. Ці навички, знання та вміння потрібні вчителю як «інструмент» роз’яснення учням образного змісту складних творів музичного мистецтва. Автор також робить висновок про те, що музично-педагогічні дослідження проблеми формування семіотичної компетентності доцільно розвивати в трьох напрямках: в руслі герменевтичного підходу, розробки педагогічного потенціалу символів у процесі навчання, а також співвіднесення теорії знакових систем зі специфікою музичної мови і, відповідно, семіотичних підстав музичної педагогіки. Серед специфічних якостей семіотичної компетентності вчителя музики найбільш істотними є: а) вміння «читати» знаки нотного тексту; б) наявність особистого художнього (слухового, зорового, виконавського) досвіду, що дозволяє складати попереднє уявлення про музичний твір; в) орієнтація в сфері знаків і символів художньої культури, що дає можливість «передрозуміти» сенс, відображений в музичних знаках; г) високий рівень вербальної мови, який може забезпечити адекватне словесно-понятійне роз’яснення смислу та змісту музичного твору.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1401
ISSN: 2311-8466
Розташовується у зібраннях:2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Sun Peng Fei.pdf315.86 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.