Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/976
Title: Методика збагачення мовлення молодших школярів етнокультурознавчою лексикою на міжпредметній основі
Other Titles: Methods of enrichment of junior schoolchildren’s speech with ethnoculture studies vocabulary on the intersubject basis
Authors: Максимчук, Ганна Миколаївна
Maksymchuk, Hanna Mykolaivna
Keywords: збагачення мовлення
молодші школярі
етнокультурознавча лексика
міжпредметні зв’язки
speech enrichment
junior schoolchildren
ethnoculture studies vocabulary
intersubject relations
Issue Date: 2012
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Максимчук, Г. М. Методика збагачення мовлення молодших школярів етнокультурознавчою лексикою на міжпредметній основі : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Ганна Миколаївна Максимчук; наук. кер. Н. І. Луцан; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2012. – 20 с.
Abstract: У дисертації досліджувалася проблема збагачення мовлення молодших школярів етнокультуро-знавчою лексикою на міжпредметній основі. Розроблено експериментальну модель збагачення мовлення молодших школярів етнокультурознавчою лексикою на міжпредметній основі, визначено педагогічні умови її реалізації: забезпечення міжпредметних зв’язків у збагаченні мовлення учнів етнокультурознавчою лексикою; взаємозв’язок українознавчого, соціокультурного та мовленнєвого компонентів у навчально-виховному процесі початкової школи; занурення учнів в активну діяльність українознавчої та народознавчої спрямованості; стимулювання оцінно-контрольних дій учнів у процесі навчально-мовленнєвої діяльності. The thesis is devoted to the problem of enrichment of junior schoolchildren’s speech with ethnoculture studies vocabulary on the intersubject basis. An experimental model of enrichment of junior schoolchild-ren’s speech with ethnoculture studies vocabulary on the intersubject basis was worked out, pedagogical conditions of its realization were determined: provision with intersubject relations in the enrichment of schoolchildren with ethnoculture studies vocabulary; interconnection of Ukrainian studies, sociocultural, and speech components in the teaching-educational process of primary school; schoolchildren’s engage-ment in vigorous activity of Ukrainian and folklore studies direction; schoolchildren’s evaluation-control actions stimulation in the process of educational-speech activity.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/976
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maksymchuk.aref.pdf179.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.