Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9014
Title: Социально-философский анализ средств обьективации куррикулума
Other Titles: Соціально-філософський аналіз засобів об`єктивації курикулуму
Socio-philosohic analysis of the curriculum objectivation instrumentalities
Authors: Микулинская, Ольга Сергеевна
Мікулінська, Ольга Сергіївна
Mikulinska, Olga Sergiivna
Keywords: правосознание
куррикулум
образовательно-правовая норма
объективность
интеллектуальная элита
правосвідомість
курикулум
освітньо-правова норма
об’єктивність
інтелектуальна еліта
sense of justice
curriculum
educational and legal norm
objectivity
intellectual elite
Issue Date: 2011
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Микулинская О. С. Социально-философский анализ средств обьективации куррикулума / О. С. Микулинская // Перспективи. – 2011. – №4. – С. 91-95.
Abstract: В статье рассматривается концепция развития правосознания как базисный пункт в объективации идеального содержания куррикулума и подчеркивается роль элит в генерировании социального прогресса. В статті розглядається концепція розвитку правосвідомості як базисний пункт в об’єктивуванні ідеального вмісту курикулуму і підкреслюється роль еліт в генеруванні соціального прогресу. The conception of development of sense of justice as a basic point in the objectivation of ideal contents of curriculum and the role of elites in generation of social progress is being considered and emphasized іn the article.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9014
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mikulinska. 2011.pdf302.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.