Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8087
Title: Підготовка майбутніх судноводіїів до міжкультурного спілкування засобами інформаційно-комунікаційних технологій
Other Titles: Future navigators’ training to cross-cultural communication by means of information and communication technologies
Authors: Бузовська, Юлія Федорівна
Buzovska, Yuliia Fedorivna
Keywords: міжкультурне спілкування
майбутні судноводії
підготовка до міжкультурного спілкування
педагогічні умови
засоби інформаційно-комунікаційних технологій
модель підготовки майбутніх судноводіїв до міжкультурного спілкування засобами ІКТ
cross-cultural communication
future navigators
training to crosscultural communication
preparedness to cross-cultural communication
pedagogical conditions
means of information and communication technologies
pedagogical conditions
means of information and communication technologies
the model of future navigators’ training to cross-cultural communication by means of ICT
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Бузовська Ю. Ф. Підготовка майбутніх судноводіїів до міжкультурного спілкування засобами інформаційно-комунікаційних технологій : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Юлія Федорівна Бузовська; наук. кер. І. М. Богданова. – Одеса, 2020. – 323 с.
Abstract: У дисертації представлено дослідження проблеми підготовки майбутніх судноводіїв до міжкультурного спілкування засобами інформаційно- комунікаційних технологій. Визначено й науково обґрунтовано сутність феномену «підготовка майбутніх судноводіїв до міжкультурного спілкування засобами інформаційно-комунікаційних технологій». Проаналізовано структуру феномену «підготовленість майбутніх судноводіїв до міжкультурного спілкування засобами інформаційно-комунікаційних технологій» з такими компонентами, як мотиваційно-когнітивний, діяльнісно-креативний та особистісно-рефлексійний. The dissertation presents the research of the problem of future navigators’ training to cross-cultural communication by means of information and communication technologies (ICT). The essence of the phenomenon of “future navigators’ training to cross-cultural communication by means of information and communication technologies" has been defined and scientifically substantiated. The structure of the phenomenon of “future navigators’ preparedness to cross-cultural communication by means of information and communication technologies” has been analyzed and such structural components as motivational-and-cognitive, action-and-creativity-centered, and personal-and-reflexive have been defined. The criteria of the investigated construct of “future navigators’ preparedness to cross-cultural communication by means of information and communication technologies” (mindset-and-contents, operational-andcreative, and individual-and-evaluative) with the corresponding indicators have been 21 defined, the levels of future navigators’ preparedness to cross-cultural communication (high, satisfactory, and low) have been characterized.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8087
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Buzovska Yuliia Fedorivna 2020.pdf2.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.