Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8087
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБузовська, Юлія Федорівна-
dc.contributor.authorBuzovska, Yuliia Fedorivna-
dc.date.accessioned2020-06-12T07:40:33Z-
dc.date.available2020-06-12T07:40:33Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationБузовська Ю. Ф. Підготовка майбутніх судноводіїів до міжкультурного спілкування засобами інформаційно-комунікаційних технологій : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Юлія Федорівна Бузовська; наук. кер. І. М. Богданова. – Одеса, 2020. – 323 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8087-
dc.description.abstractУ дисертації представлено дослідження проблеми підготовки майбутніх судноводіїв до міжкультурного спілкування засобами інформаційно- комунікаційних технологій. Визначено й науково обґрунтовано сутність феномену «підготовка майбутніх судноводіїв до міжкультурного спілкування засобами інформаційно-комунікаційних технологій». Проаналізовано структуру феномену «підготовленість майбутніх судноводіїв до міжкультурного спілкування засобами інформаційно-комунікаційних технологій» з такими компонентами, як мотиваційно-когнітивний, діяльнісно-креативний та особистісно-рефлексійний. The dissertation presents the research of the problem of future navigators’ training to cross-cultural communication by means of information and communication technologies (ICT). The essence of the phenomenon of “future navigators’ training to cross-cultural communication by means of information and communication technologies" has been defined and scientifically substantiated. The structure of the phenomenon of “future navigators’ preparedness to cross-cultural communication by means of information and communication technologies” has been analyzed and such structural components as motivational-and-cognitive, action-and-creativity-centered, and personal-and-reflexive have been defined. The criteria of the investigated construct of “future navigators’ preparedness to cross-cultural communication by means of information and communication technologies” (mindset-and-contents, operational-andcreative, and individual-and-evaluative) with the corresponding indicators have been 21 defined, the levels of future navigators’ preparedness to cross-cultural communication (high, satisfactory, and low) have been characterized.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectміжкультурне спілкуванняuk
dc.subjectмайбутні судноводіїuk
dc.subjectпідготовка до міжкультурного спілкуванняuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.subjectзасоби інформаційно-комунікаційних технологійuk
dc.subjectмодель підготовки майбутніх судноводіїв до міжкультурного спілкування засобами ІКТuk
dc.subjectcross-cultural communicationuk
dc.subjectfuture navigatorsuk
dc.subjecttraining to crosscultural communicationuk
dc.subjectpreparedness to cross-cultural communicationuk
dc.subjectpedagogical conditionsuk
dc.subjectmeans of information and communication technologiesuk
dc.subjectpedagogical conditionsuk
dc.subjectmeans of information and communication technologiesuk
dc.subjectthe model of future navigators’ training to cross-cultural communication by means of ICTuk
dc.titleПідготовка майбутніх судноводіїів до міжкультурного спілкування засобами інформаційно-комунікаційних технологійuk
dc.title.alternativeFuture navigators’ training to cross-cultural communication by means of information and communication technologiesuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Buzovska Yuliia Fedorivna 2020.pdf2.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.