Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/801
Title: Теоретико-методичні засади формування професійної мобільності майбутнього фахівця початкової освіти
Other Titles: Теоретико-методические основы формирования профессиональной мобильности будущего специалиста начального образования
Theoretical and methodological principles of forming the professional mobility of the future teacher of primary education
Authors: Пріма, Раїса Миколаївна
Прима, Раиса Николаевна
Prima, Raisa Mykolaivna
Keywords: мобільність
професійна мобільність
майбутній фахівець
початкова освіта
експериментальна модель
методика формування професійної мобільності
мобильность
профессиональная мобильность
будущий специалист
начальное образование
экспериментальная модель
методика формирования профессинальной мобильности
mobility
professional mobility
the future teacher of primary education
experimental model
methodica of forming the professional mobility
Issue Date: 2011
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Пріма, Р. М. Теоретико-методичні засади формування професійної мобільності майбутнього фахівця початкової освіти [Текст] : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Раїса Миколаївна Пріма; наук. консультант Н. В. Кічук; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2010. – 42 с.
Abstract: У дисертації висвітлено теоретико-методологічні засади дослідження феномена професійна мобільність педагога, обґрунтовано концептуальні засади формування означеної якості вчителя школи першого ступеня. Розроблено експериментальну модель та методику формування професійної мобільності майбутнього фахівця початкової освіти в системі підготовки бакалаврів та магістрів. В диссертации научно обосновано концепцию формирования профессиональной мобильности будущего специалиста начального образования и предложен системно-интегративный подход к решению данной научной проблемы. The concept of forming the professional mobility of the future teacher of primary education is scientifically developed in the thesis. The systematic approach is also offered in order to solve the scientific problem. The theretical and methodological principles are defined which study teacher professional mobility phenomenon. The scientific approaches are analised which characterize the problem of the thesis and the category «professional mobility» of teacher which form the quality of a primary school teacher.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/801
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пріма Раїса Миколаївна.aref.pdf376.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.