Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3229
Title: Теоретичний аналіз моделей змісту навчання дисциплін
Other Titles: The theoretical analysis of models training content disciplines
Authors: Притуленко, І. В.
Pritulenko, I. V.
Keywords: модель
моделювання
зміст навчання
дисципліна
ВНЗ
model
modeling
learning content
discipline
high school
Issue Date: 2012
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Притуленко І. В. Теоретичний аналіз моделей змісту навчання дисциплін / І. В. Притуленко // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2012. – № 3-4. – С. 168-174.
Abstract: У статті доведено збільшення ролі моделювання у вивченні нових явищ, а також у методиках викладання різних дисциплін; проаналізовано науково-педагогічні джерела щодо дефініції визначення змісту понять «модель» та «моделювання». Автор пропонує власне визначення понять «модель» та «моделювання» відповідно до моделювання змісту навчальних дисциплін; систематизує моделі змісту навчання дисциплін за ознаками. In this paper we prove an increase in the role of modeling in the study of new phenomena, as well as in teaching methods of different disciplines, analyzing the scientific and educational resources on the definition of the determination terms «model» and «modeling». The author offers his own definition of «model» and «modeling» according to the modeling of the content of academic disciplines, organizes the content model of training content disciplines.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3229
Appears in Collections:2012

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pritulenko I..pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.