Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23324
Title: | Впровадження технологій гейміфікації в цифрове освітнє середовище закладу вищої освіти |
Other Titles: | Introduction of gamification technologies into the digital educational environment of higher education institutions |
Authors: | Мардарова, Ірина |
Keywords: | геймифікація освітній процес цифрове освітнє середовище цифрові технології цифрова компетентність gamification educational process digital educational environment digital technologies digital competence |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Мардарова І. Впровадження технологій гейміфікації в цифрове освітнє середовище закладу вищої освіти / І. Мардарова // Актуальні проблеми філології і професійної підготовки фахівців у полікультурному просторі: Міжнародний журнал. – Вип. 8. – Харбін : Харбінський інженерний університет, 2025 ‒ C. 93–96. |
Abstract: | У статті розглядається проблема впровадження технологій гейміфікації в цифрове освітнє середовище закладу вищої освіти. Обґрунтовано значення гейміфікації як інноваційного педагогічного інструменту, що сприяє підвищенню мотивації здобувачів освіти, активізації їхньої пізнавальної діяльності та формуванню ключових компетентностей. Визначено можливості використання цифрових технологій у процесі реалізації гейміфікаційних практик, зокрема у створенні інтерактивних завдань, віртуальних освітніх платформ, систем досягнень і рейтингів. Показано, що гейміфікація у цифровому освітньому середовищі забезпечує більш ефективну організацію освітнього процесу, сприяє розвитку цифрової компетентності здобувачів та формуванню готовності до навчання впродовж життя. The article discusses the problem of introducing gamification technologies into the digital educational environment of higher education institutions. The importance of gamification as an innovative pedagogical tool that contributes to increasing the motivation of students, activating their cognitive activity and forming key competencies is substantiated. The possibilities of using digital technologies in the process of implementing gamification practices are identified, in particular in the creation of interactive tasks, virtual educational platforms, achievement and rating systems. It is shown that gamification in the digital educational environment ensures a more effective organisation of the educational process, contributes to the development of students' digital competence and the formation of readiness for lifelong learning. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23324 |
Appears in Collections: | 2025 Вип. 8 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.