Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/231
Title: Розвиток зв’язного мовлення старших дошкільників засобами образотворчої діяльності
Other Titles: Development of coherent speech for senior preschool children means of visual activity
Authors: Баранова, Вероніка Володимирівна
Baranova, Veronika Volodymyrivna
Keywords: зв’язне мовлення
образотворча діяльність
інтеракція
образотворчо-мовленнєва діяльність
діти дошкільного віку
розвиток зв’язного мовлення засобами образотворчої діяльності
педагогічні умови
coherent speech
imagery-creative activity
nteractioni
imagery-creative and speech activity
children of preschool age
development of coherent speech of senior preschool-age children in imagery-creative activity
pedagogical factors
speech and imagery-creative activity
Issue Date: 2014
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
Citation: Розвиток зв'язного мовлення старших дошкільників засобами образотворчої діяльності [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Вероніка Володимирівна Баранова; наук. кер. А. М. Богуш; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2014. – 277 с
Abstract: Дисертаційне дослідження присвячено проблемі розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників засобами образотворчої діяльності. Науково обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників засобами образотворчої діяльності; визначено поняття «розвиток зв’язного мовлення старших дошкільників засобами образотворчої діяльності», «мовленнєво-образотворча діяльність», «образотворчо-мовленнєва діяльність»; уточнено поняття «зв’язне мовлення». Виявлено показники, критерії і рівні розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників засобами образотворчої діяльності. Розроблено й експериментально апробовано модель і методику розвитку зв’язного мовлення дітей старшого дошкільного віку засобами образотворчої діяльності. The thesis deals with the issue of coherent speech of senior preschool-age children in imagery-creative activity. The pedagogical factors of development of coherent speech of senior preschool-age children in imagery-creative activity have been theoretically substantiated and experimentally verified. The concept “development of coherent speech of senior preschool-age children in imagery-creative activity”, “speech and imagery-creative activity”, “imagery-creative and speech activity” have been defined; the notion “coherent speech” has been itemized. The evaluative indicators, criteria and the levels of development of coherent speech of senior preschool-age children in imagery-creative activity have been determined. The experimental model and the methodology of the suggested pedagogical factors implementation in senior preschool-age children’s imagery-creative and speech activity organization have been worked out and their effectiveness has been experimentally verified.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/231
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Баранова_В._В .pdf6.83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.