Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/231
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБаранова, Вероніка Володимирівна-
dc.contributor.authorBaranova, Veronika Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2018-09-04T13:04:47Z-
dc.date.available2018-09-04T13:04:47Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationРозвиток зв'язного мовлення старших дошкільників засобами образотворчої діяльності [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Вероніка Володимирівна Баранова; наук. кер. А. М. Богуш; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2014. – 277 сuk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/231-
dc.description.abstractДисертаційне дослідження присвячено проблемі розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників засобами образотворчої діяльності. Науково обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників засобами образотворчої діяльності; визначено поняття «розвиток зв’язного мовлення старших дошкільників засобами образотворчої діяльності», «мовленнєво-образотворча діяльність», «образотворчо-мовленнєва діяльність»; уточнено поняття «зв’язне мовлення». Виявлено показники, критерії і рівні розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників засобами образотворчої діяльності. Розроблено й експериментально апробовано модель і методику розвитку зв’язного мовлення дітей старшого дошкільного віку засобами образотворчої діяльності. The thesis deals with the issue of coherent speech of senior preschool-age children in imagery-creative activity. The pedagogical factors of development of coherent speech of senior preschool-age children in imagery-creative activity have been theoretically substantiated and experimentally verified. The concept “development of coherent speech of senior preschool-age children in imagery-creative activity”, “speech and imagery-creative activity”, “imagery-creative and speech activity” have been defined; the notion “coherent speech” has been itemized. The evaluative indicators, criteria and the levels of development of coherent speech of senior preschool-age children in imagery-creative activity have been determined. The experimental model and the methodology of the suggested pedagogical factors implementation in senior preschool-age children’s imagery-creative and speech activity organization have been worked out and their effectiveness has been experimentally verified.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинськогоuk
dc.subjectзв’язне мовленняuk
dc.subjectобразотворча діяльністьuk
dc.subjectінтеракціяuk
dc.subjectобразотворчо-мовленнєва діяльністьuk
dc.subjectдіти дошкільного вікуuk
dc.subjectрозвиток зв’язного мовлення засобами образотворчої діяльностіuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.subjectcoherent speechuk
dc.subjectimagery-creative activityuk
dc.subjectnteractioniuk
dc.subjectimagery-creative and speech activityuk
dc.subjectchildren of preschool ageuk
dc.subjectdevelopment of coherent speech of senior preschool-age children in imagery-creative activityuk
dc.subjectpedagogical factorsuk
dc.subjectspeech and imagery-creative activityuk
dc.titleРозвиток зв’язного мовлення старших дошкільників засобами образотворчої діяльностіuk
dc.title.alternativeDevelopment of coherent speech for senior preschool children means of visual activityuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Баранова_В._В .pdf6.83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.