Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1786
Title: Педагогічні умови застосування мультимедійних технологій у підготовці майбутніх інженерів-будівельників
Other Titles: Педагогические условия применения мультимедийных технологий в подготовке будущих инженеров-строителей
Pedagogical conditions of multimedia technologies’ use in the preparation of future civil-engineers
Authors: Дубініна, Наталя Василівна
Дубинина, Наталья Васильевна
Dubinina, Natalya Vasylivna
Keywords: мультимедійні технології
мультимедійні технології навчального призначення
готовність майбутніх інженерів-будівельників до розв’язання професійних завдань із застосуванням мультимедійних технологій
підготовка майбутніх інженерів-будівельників із застосуванням мультимедійних технологій
мультимедийные технологии
мультимедийные технологии учебного назначения
готовность будущих инженеров-строителей к решению профессиональных задач с применением мультимедийных технологий
подготовка будущих инженеров-строителей с применением мультимедийных технологий
multimedia technologies
multimedia technologies of educational purpose
preparation
the readiness of civil-engineers to the solving of professional tasks with the use of multimedia technologies
the preparation of future civil-engineers with the use of multimedia technologies
Issue Date: 2015
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Дубініна Н. В. Педагогічні умови застосування мультимедійних технологій у підготовці майбутніх інженерів-будівельників : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Наталя Василівна Дубініна; наук. кер. І. А. Левіна; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2015. – 269 с.
Abstract: Дисертаційне дослідження присвячено проблемі застосування мультимедійних технологій у підготовці майбутніх інженерів-будівельників. Науково обґрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови застосування мультимедійних технологій у підготовці майбутніх інженерів-будівельників (озброєння студентів системою знань, умінь та навичок щодо застосування мультимедійних технологій; залучення майбутніх інженерів-будівельників до вирішення професійно-зорієнтованих завдань засобами мультимедійних технологій; створення емоційної привабливості творчої діяльності майбутніх інженерів-будівельників із застосуванням мультимедійних технологій). Диссертационное исследование посвящено проблеме применения мультимедийных технологий в подготовке будущих инженеров-строителей. Мультимедийные технологии учебного назначения трактуем как информационные технологии, объединяющие статическую и динамическую информацию и направленные на получение знаний, их практическое закрепление, формирование умений и навыков самостоятельной и экспериментально-исследовательской работы учащихся. Theoretically substantiated and experimentally tested pedagogical conditions of multimedia technologies’ use in the preparation of future civil-engineers (the increase of the level of awareness with the system of knowledge and skills of multimedia technologies use; students’ attraction to solving of practical oriented tasks by means of multimedia technologies; the creation of emotional attraction of future civil-engineers’ creative activity with the use of multimedia technologies ); the definition of “the readiness to the solving of professional tasks with the use of multimedia technologies” is given; the notion “multimedia technologies of educational purpose” is specified; the experimental methodic and the model of multimedia technologies’ use, which includes three stages (initial, basic and finishing) are developed and approved. The special course “Multimedia technologies in the educational space of modernity” is developed.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1786
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дубiніна Наталя Василівна (1).pdf3.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.