Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1786
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДубініна, Наталя Василівна-
dc.contributor.authorDubinina, Natalya Vasylivna-
dc.date.accessioned2019-03-11T11:46:16Z-
dc.date.available2019-03-11T11:46:16Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationДубініна Н. В. Педагогічні умови застосування мультимедійних технологій у підготовці майбутніх інженерів-будівельників : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Наталя Василівна Дубініна; наук. кер. І. А. Левіна; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2015. – 269 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1786-
dc.description.abstractДисертаційне дослідження присвячено проблемі застосування мультимедійних технологій у підготовці майбутніх інженерів-будівельників. Науково обґрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови застосування мультимедійних технологій у підготовці майбутніх інженерів-будівельників (озброєння студентів системою знань, умінь та навичок щодо застосування мультимедійних технологій; залучення майбутніх інженерів-будівельників до вирішення професійно-зорієнтованих завдань засобами мультимедійних технологій; створення емоційної привабливості творчої діяльності майбутніх інженерів-будівельників із застосуванням мультимедійних технологій). Theoretically substantiated and experimentally tested pedagogical conditions of multimedia technologies’ use in the preparation of future civil-engineers (the increase of the level of awareness with the system of knowledge and skills of multimedia technologies use; students’ attraction to solving of practical oriented tasks by means of multimedia technologies; the creation of emotional attraction of future civil-engineers’ creative activity with the use of multimedia technologies ); the definition of “the readiness to the solving of professional tasks with the use of multimedia technologies” is given; the notion “multimedia technologies of educational purpose” is specified; the experimental methodic and the model of multimedia technologies’ use, which includes three stages (initial, basic and finishing) are developed and approved. The special course “Multimedia technologies in the educational space of modernity” is developed.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectмультимедійні технологіїuk
dc.subjectмультимедійні технології навчального призначенняuk
dc.subjectготовність майбутніх інженерів-будівельників до розв’язання професійних завдань із застосуванням мультимедійних технологійuk
dc.subjectпідготовка майбутніх інженерів-будівельників із застосуванням мультимедійних технологійuk
dc.subjectmultimedia technologiesuk
dc.subjectmultimedia technologies of educational purposeuk
dc.subjectpreparationuk
dc.subjectthe readiness of civil-engineers to the solving of professional tasks with the use of multimedia technologiesuk
dc.subjectthe preparation of future civil-engineers with the use of multimedia technologiesuk
dc.titleПедагогічні умови застосування мультимедійних технологій у підготовці майбутніх інженерів-будівельниківuk
dc.title.alternativeПедагогические условия применения мультимедийных технологий в подготовке будущих инженеров-строителейuk
dc.title.alternativePedagogical conditions of multimedia technologies’ use in the preparation of future civil-engineersuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Duka Mariya Volodymyrivna.pdf3.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.