Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1606
Title: | Розвиток зв’язного мовлення старших дошкільників засобами образотворчої діяльності |
Other Titles: | Development of Сoherent Speech of Senior Preschool-Age Children in Imagery-Creative Activity |
Authors: | Баранова, Вероніка Володимирівна Baranova, Veronika Volodymyrivna |
Keywords: | зв’язне мовлення образотворча діяльність інтеракція образотворчо-мовленнєва діяльність діти дошкільного віку розвиток зв’язного мовлення засобами образотворчої діяльності педагогічні умови coherent speech imagery-creative activity interaction imagery-creative and speech activity children of preschool age development of coherent speech of senior preschool-age children in imagery-creative activity pedagogical factors speech and imagery-creative activity |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Баранова, В. В. Розвиток зв'язного мовлення старших дошкільників засобами образотворчої діяльності : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Вероніка Володимирівна Баранова; наук. кер. А. М. Богуш; МОН України, ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2014. – 21 с. |
Abstract: | Дисертаційне дослідження присвячено проблемі розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників засобами образотворчої діяльності. Науково обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників засобами образотворчої діяльності; визначено поняття «розвиток зв’язного мовлення старших дошкільників засобами образотворчої діяльності», «мовленнєво-образотворча діяльність», «образотворчо-мовленнєва діяльність»; уточнено поняття «зв’язне мовлення». The thesis deals with the issue of coherent speech of senior preschool-age children in imagery-creative activity. The pedagogical factors of development of coherent speech of senior preschool-age children in imagery-creative activity have been theoretically substantiated and experimentally verified. The concept “development of coherent speech of senior preschool-age children in imagery-creative activity”, “speech and imagery-creative activity”, “imagery-creative and speech activity” have been defined; the notion “coherent speech” has been itemized. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1606 |
Appears in Collections: | Автореферати |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Baranova.pdf | 207.69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.