Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15652
Title: Współzależności teorii i efektów edukacji dzieci
Other Titles: Interdependences of the Theory and Effects of Children’s Education
Authors: Włoch, Stanisława
Keywords: diagnoza
odbicie teorii w praktyce
pomiar efektów w edukacji
teoria
metodyka
діагностика
вимірювання ефективності у навчанні
відображення теорії на практиці
теорія
методологія
diagnosis
reflection of theory in practice
measurements of effects in education
theory
methodology
Issue Date: 2021
Publisher: Астропринт
Citation: Włoch S. Współzależności teorii i efektów edukacji dzieci / Stanisława Włoch // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : Лінгвістичні науки : зб. наук. праць. – Одеса : Інформаційно-видавничий центр університету ім. К. Д. Ушинського, 2021. – № 33. – С. 242-257.
Abstract: Zadaniem współczesnej edukacji jest kształcenie i wychowanie na miarę potrzeb współczesnego świata. Edukację należy rozumieć jako proces wspierający rozwój wielowymiarowej osobowości jednostki. Naczelne miejsce zajmuje proces wychowania w okresie dzieciństwa (wiek przedszkolny i młodszy wiek szkolny). W artykule ukazano podstawy teoretyczne rozwoju i ich wykorzystanie w praktyce. Wskazano na czynniki i etapy pracy wspierające rozwój uczniów oraz związek pomiędzy efektami uczniów a kształceniem nauczycieli. Skoncentrowano się również na Krajowych Ramach Kwalifikacji. Завданням сучасної науки є освіта відповідно до потреб сучасного світу. Освіта визначається як процес, що забезпечує багатовимірний розвиток людської особистості. Особливе місце займає процес виховання в період дитинства (дошкільний та молодший шкільний вік). У статті представлені теоретичні основи розвитку дитини та їх застосування на практиці. Представлено фактори та етапи роботи, що сприяють розвитку учнів, а також зв’язок між досягненнями учнів і підготовкою вчителів. Стаття також присвячена Національній Кваліфікаційній системі. The task for modern scholarship is the education by the needs of the contemporary world. Education should be understood as a process supporting the multidimensional development of the human personality. A special place is taken by the process of education at the period of childhood (pre-school and younger school age). The paper presents theoretical foundations of the child’s development and their application in practice. There are presented factors and stages of work, supporting the pupils’ development, as well as the re lation between pupils’ achievements and teachers’ training. The paper is focused also on the National Qualification Frames.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15652
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Włoch.pdf360.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.