Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15652
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorWłoch, Stanisława-
dc.date.accessioned2022-08-11T12:10:36Z-
dc.date.available2022-08-11T12:10:36Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationWłoch S. Współzależności teorii i efektów edukacji dzieci / Stanisława Włoch // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : Лінгвістичні науки : зб. наук. праць. – Одеса : Інформаційно-видавничий центр університету ім. К. Д. Ушинського, 2021. – № 33. – С. 242-257.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15652-
dc.description.abstractZadaniem współczesnej edukacji jest kształcenie i wychowanie na miarę potrzeb współczesnego świata. Edukację należy rozumieć jako proces wspierający rozwój wielowymiarowej osobowości jednostki. Naczelne miejsce zajmuje proces wychowania w okresie dzieciństwa (wiek przedszkolny i młodszy wiek szkolny). W artykule ukazano podstawy teoretyczne rozwoju i ich wykorzystanie w praktyce. Wskazano na czynniki i etapy pracy wspierające rozwój uczniów oraz związek pomiędzy efektami uczniów a kształceniem nauczycieli. Skoncentrowano się również na Krajowych Ramach Kwalifikacji. Завданням сучасної науки є освіта відповідно до потреб сучасного світу. Освіта визначається як процес, що забезпечує багатовимірний розвиток людської особистості. Особливе місце займає процес виховання в період дитинства (дошкільний та молодший шкільний вік). У статті представлені теоретичні основи розвитку дитини та їх застосування на практиці. Представлено фактори та етапи роботи, що сприяють розвитку учнів, а також зв’язок між досягненнями учнів і підготовкою вчителів. Стаття також присвячена Національній Кваліфікаційній системі. The task for modern scholarship is the education by the needs of the contemporary world. Education should be understood as a process supporting the multidimensional development of the human personality. A special place is taken by the process of education at the period of childhood (pre-school and younger school age). The paper presents theoretical foundations of the child’s development and their application in practice. There are presented factors and stages of work, supporting the pupils’ development, as well as the re lation between pupils’ achievements and teachers’ training. The paper is focused also on the National Qualification Frames.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherАстропринтuk
dc.subjectdiagnozauk
dc.subjectodbicie teorii w praktyceuk
dc.subjectpomiar efektów w edukacjiuk
dc.subjectteoriauk
dc.subjectmetodykauk
dc.subjectдіагностикаuk
dc.subjectвимірювання ефективності у навчанніuk
dc.subjectвідображення теорії на практиціuk
dc.subjectтеоріяuk
dc.subjectметодологіяuk
dc.subjectdiagnosisuk
dc.subjectreflection of theory in practiceuk
dc.subjectmeasurements of effects in educationuk
dc.subjecttheoryuk
dc.subjectmethodologyuk
dc.titleWspółzależności teorii i efektów edukacji dzieciuk
dc.title.alternativeInterdependences of the Theory and Effects of Children’s Educationuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Włoch.pdf360.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.