Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14619
Title: Формування професійної компетентності майбутніх вчителів у освітньому середовищі закладу вищої освіти
Other Titles: Formation of professional competence of future teachers in the educational environment of the higher education institution
Authors: Ноздрова, Оксана Павлівна
Nozdrova, Oksana Pavlivna
Бартєнєва, Ірина Олександрівна
Bartienieva, Iryna Oleksandrivna
Keywords: professional and pedagogical competence
future teachers
pedagogical educational technology
educational discipline "Pedagogy"
own educational trajectory
methodological approaches
професійно-педагогічна компетентність
майбутні вчителі
педагогічна навчальна технологія
методологічні підходи
навчальна дисципліна «Педагогіка»
власна освітня траєкторія
Issue Date: 2020
Publisher: Riga, Latvia : «Baltija Publishing»
Citation: Ноздрова О. П. Формування професійної компетентності майбутніх вчителів у освітньому середовищі закладу вищої освіти / О. П. Ноздрова, І. О. Бартєнєва // Innovative scientific researches: European development trends and regional aspect. Collectivemonograph. - Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2020. - P. 232-251.
Abstract: Стаття розглядає проблему професійної компетентності майбутніх учителів, пошуку шляхів її формування у педагогічних закладах вищої освіти. Розглянуто підходи сучасних учених до визначення сутності понять «компетентність», «професійна компетентність». Подано визначення «професійно-педагогічна компетентність», яке містить у собі взаємодоповнюючі елементи: інструментальні компоненти (знання, вміння, активність, самостійність, індивідуальність) та особисті якості (тактовність, комунікабельність, доброзичливість, емоційна врівноваженість). The article is devoted to the consideration of the problem of professional competence of future teachers, finding ways of its formation in higher education pedagogical institutions. The approaches of modern researchers to the definition of the concepts of "competence", "professional competence" are considered. The definition of "professional and pedagogical competence" is given, which contains complementary elements: instrumental components (knowledge, ability, activity independence, individuality) and personal qualities (tact, sociability, goodwill, emotional balance).
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14619
Appears in Collections:Кафедра педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nozdrova Oksana Pavlivna 2020.pdf753.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.