Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14447
Title: | Сущность понятия "самообразование" в философско-педагогическом аспекте |
Other Titles: | Defining the concept "self-education" in philosophical and pedagogical aspects |
Authors: | Кордонова, Алла Вікторівна Кордонова, Алла Викторовна Kordonova, Alla Victorivna |
Keywords: | самоосвіта самостійна робота пізнавальна самостійність педагогічний аспект філософський аспект self-education independent work cognitive independence pedagogical aspect philosophical aspect |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського" |
Citation: | Кордонова А. В. Сущность понятия "самообразование" в философско-педагогическом аспекте / А. В. Кордонова // Наука і освіта. – 2009. – №10. – С. 129-133. |
Abstract: | У статті визначається поняття "самоосвіта" у педагогічному та філософському аспектах. Встановлено, що під даним поняттям розуміють невід’ємний компонент сучасного вузівського навчання, котрий передбачає такі вміння студентів як: самостійне цілепокладання, самостійне програмування процесу навчання, самостійне оцінювання результатів власної учбової діяльності, самостійна корекція отриманих результатів. The article defines the concept "self-education" in pedagogical and philosophical aspects. It is established that the process of self-education is an integral part of contemporary higher education. The process of self-education is based on such students’ abilities as: independent aims of learning, independent programming of their educational activities, independent estimation and self-correction of received results. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14447 |
Appears in Collections: | 2009 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
A.V. Kordonova 2009.pdf | 94.93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.