Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14447
Title: Сущность понятия "самообразование" в философско-педагогическом аспекте
Other Titles: Defining the concept "self-education" in philosophical and pedagogical aspects
Authors: Кордонова, Алла Вікторівна
Кордонова, Алла Викторовна
Kordonova, Alla Victorivna
Keywords: самоосвіта
самостійна робота
пізнавальна самостійність
педагогічний аспект
філософський аспект
self-education
independent work
cognitive independence
pedagogical aspect
philosophical aspect
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Кордонова А. В. Сущность понятия "самообразование" в философско-педагогическом аспекте / А. В. Кордонова // Наука і освіта. – 2009. – №10. – С. 129-133.
Abstract: У статті визначається поняття "самоосвіта" у педагогічному та філософському аспектах. Встановлено, що під даним поняттям розуміють невід’ємний компонент сучасного вузівського навчання, котрий передбачає такі вміння студентів як: самостійне цілепокладання, самостійне програмування процесу навчання, самостійне оцінювання результатів власної учбової діяльності, самостійна корекція отриманих результатів. The article defines the concept "self-education" in pedagogical and philosophical aspects. It is established that the process of self-education is an integral part of contemporary higher education. The process of self-education is based on such students’ abilities as: independent aims of learning, independent programming of their educational activities, independent estimation and self-correction of received results.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14447
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A.V. Kordonova 2009.pdf94.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.