Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1272
Title: Професійне становлення майбутніх інженерів-будівельників у навчально-виховному процесі вищого навчального закладу
Other Titles: Professional development of the future civil engineers in training and educating process at a higher educational institution
Authors: Картель, Тетяна Миколаївна
Kartel, Tetyana Mykolayivna
Keywords: професіоналізація
професійне становлення
професійне самовизначення
майбутні інженери-будівельники
вища інженерно-технічна освіта
педагогічні умови
professionalism
professional development
professional self-evaluation
future civil engineers
higher engineering-technical education
pedagogic conditions
Issue Date: 2009
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Картель, Т. М. Професійне становлення майбутніх інженерів-будівельників у навчально-виховному процесі вищого навчального закладу [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Тетяна Миколаївна Картель; наук. кер. Р. І. Хмелюк; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2009. – 303 с.
Abstract: У дисертації визначено сутність і виокремлено етапи професійного становлення майбутніх інженерів-будівельників у навчально-виховному процесі вищого навчального закладу. Виявлено та теоретично обґрунтовано педагогічні умови, які забезпечують ефективність професійного становлення майбутніх інженерів-будівельників. Визначено критерії та показники, схарактеризовано рівні професійного становлення майбутніх інженерів-будівельників у навчально-виховному процесі вищого навчального закладу. The thesis is devoted to the essence and stages of professional development of the future civil engineers during training and educating process at a higher educational institution. The pedagogic conditions that cause effective influence on professional development of the future civil engineers have been defined and theoretically grounded. The criteria and indices have been revealed; the characteristic of the following levels of professional development of the future civil engineers during training and educating process at a higher educational institution have been described: high, above the average, average, below the average, low.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1272
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Картель Тетяна Миколаївна.pdf2.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.