Please use this identifier to cite or link to this item:
                
    
    http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/750| Title: | Педагогічні умови професійного становлення молодих учителів у загальноосвітньому навчальному закладі | 
| Other Titles: | Pedagogic Conditions of Young Teachers’ Professional Development in a Comprehensive Institution | 
| Authors: | Петрусенко, Сергій Юрійович Petrusenko, Sergiy Yuriyovych  | 
| Keywords: | професійне становлення адаптація самовизначення самореалізація молодий учитель наставництво молодой учитель наставничество professional development adaptation self-determination self-realization young teacher guidance mentor comprehentive institution  | 
| Issue Date: | 2009 | 
| Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського | 
| Citation: | Петрусенко, С. Ю. Педагогічні умови професійного становлення молодих учителів у загальноосвітньому навчальному закладі : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Сергій Юрійович Петрусенко; наук. кер. Т. Ю. Осипова; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2009. – 21 с. | 
| Abstract: | У дослідженні визначено й науково обґрунтовано сутність понять «професійне становлення молодих учителів у загальноосвітньому на-вчальному закладі», «адаптація», «самовизначення», «самореалізація», «наставництво», «наставник»; розкрито складові процесу професійного становлення учителів-початківців у загальноосвітньому навчальному закладі; визначено педагогічні умови, визначено критерії та рівні професійного становлення молодих учителів. The dissertation research is devoted to the problem of young teachers’ professional development in a comprehensive institution: essence of such terms as «young teachers’ professional development in a comprehensive in-stitution», «adaptation», «self-determination», «self-realization», «mentor» are defined and scientifically grounded; the components of young teachers’ professional development in a comprehensive institution process are detalized; pedagogic conditions aiming at cooperation of teachers with different terms of work are defined; the system of pedagogic guidance in a comprehentive institution is perfected by means of a corresponding school creation; involvement of young teachers to a research and methodological activity in a comprehentive institution; the criteria of professional development are defined. | 
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/750 | 
| Appears in Collections: | Автореферати | 
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Petrusenko.aref.pdf | 208.03 kB | Adobe PDF | View/Open | 
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.