Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/750
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПетрусенко, Сергій Юрійович-
dc.contributor.authorPetrusenko, Sergiy Yuriyovych-
dc.date.accessioned2018-10-22T10:03:33Z-
dc.date.available2018-10-22T10:03:33Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationПетрусенко, С. Ю. Педагогічні умови професійного становлення молодих учителів у загальноосвітньому навчальному закладі : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Сергій Юрійович Петрусенко; наук. кер. Т. Ю. Осипова; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2009. – 21 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/750-
dc.description.abstractУ дослідженні визначено й науково обґрунтовано сутність понять «професійне становлення молодих учителів у загальноосвітньому на-вчальному закладі», «адаптація», «самовизначення», «самореалізація», «наставництво», «наставник»; розкрито складові процесу професійного становлення учителів-початківців у загальноосвітньому навчальному закладі; визначено педагогічні умови, визначено критерії та рівні професійного становлення молодих учителів. The dissertation research is devoted to the problem of young teachers’ professional development in a comprehensive institution: essence of such terms as «young teachers’ professional development in a comprehensive in-stitution», «adaptation», «self-determination», «self-realization», «mentor» are defined and scientifically grounded; the components of young teachers’ professional development in a comprehensive institution process are detalized; pedagogic conditions aiming at cooperation of teachers with different terms of work are defined; the system of pedagogic guidance in a comprehentive institution is perfected by means of a corresponding school creation; involvement of young teachers to a research and methodological activity in a comprehentive institution; the criteria of professional development are defined.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectпрофесійне становленняuk
dc.subjectадаптаціяuk
dc.subjectсамовизначенняuk
dc.subjectсамореалізаціяuk
dc.subjectмолодий учительuk
dc.subjectнаставництвоuk
dc.subjectмолодой учительuk
dc.subjectнаставничествоuk
dc.subjectprofessional developmentuk
dc.subjectadaptationuk
dc.subjectself-determinationuk
dc.subjectself-realizationuk
dc.subjectyoung teacheruk
dc.subjectguidanceuk
dc.subjectmentor comprehentive institutionuk
dc.titleПедагогічні умови професійного становлення молодих учителів у загальноосвітньому навчальному закладіuk
dc.title.alternativePedagogic Conditions of Young Teachers’ Professional Development in a Comprehensive Institutionuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Petrusenko.aref.pdf208.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.