Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6583
Назва: Діагностика професійної підготовленості студентів до педагогічної діяльності
Інші назви: Assessment of pedagogical students’ professional qualification
Автори: Сопівник, Ірина Віталіївна
Sopivnyk, Iryna
Дука, Тетяна Миколаївна
Duka, Tetiana
Підлипняк, Ірина Юріївна
Pidlypniak, Iryna
Ключові слова: діагностика
підготовленість студентів
майбутній педагог
освітній процес
заклад вищої освіти
становлення майбутніх педагогічних фахівців
diagnostics
students' preparedness
future tea institution of higher educationcher
educational process
formation of future pedagogical specialists
Дата публікації: 2017
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Сопівник І. В. Діагностика професійної підготовленості студентів до педагогічної діяльності / І. В. Сопівник, Т. М. Дука, І. Ю. Підлипняк // Наука і освіта. - 2017. - №12. - С.59-65.
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено одній з вагомих проблем удосконалення якості освіти в умовах закладів вищої освіти України – питанню продуктивного наукового діагностико-прогностичного моніторингу професійної діяльності учасників сучасного освітнього процесу. Мета статті полягає в розкритті результатів апробації діагностичної методики визначення сформованості професійної підготовленості майбутніх фахівців педагогічних спеціальностей. Виокремлено критерії професійної підготовленості до педагогічної діяльності: когнітивний, мотиваційний, операційний. Кожен з них включає групу якісних показників, які розкривають зміст і дають характеристику досягнень студентів у передбаченому виді діяльності. На основі цього розроблено методичний інструментарій, за яким проведено діагностику професійної підготовленості студентів до педагогічної діяльності. Це уможливило їх чітку кількісну диференціацію за високим, середнім і низьким рівнями готовності із конкретними характеристиками якісних вимірів, що відкриває перспективи для розроблення відповідних ефективних заходів щодо підвищення якості професійної підготовки майбутнього педагога до педагогічної діяльності. The study aims to reveal the results of approbation of the developed diagnostic technique of assessing the level of maturity of professional qualification of pedagogical students – future teachers of various specialties. The empirical study involved 240 students of Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University who were divided into 2 groups: experimental (EG) and control (CG). When forming a set of diagnostic techniques, special emphasis was placed on selfevaluation as it makes it possible take into account one’s own priorities of personal and professional self-development, self-regulation, self-examination and self-motivation. The following criteria of professional qualification have been distinguished: cognitive, motivational, and operational. Each of them includes a group of qualitative indicators that reveal the content and describe the achievements of students in the correspondent type of activity. Besides, there has been designed a questionnaire based on the one by V. Yadov and A. Zdravomyslova, which involves the principles used by the international company SHL during the interviews with university graduates to evaluate their professional competences. When using the interview method, the students were encouraged to analyze examples of their activities (basing on their teaching internship experience and learning activities) that could give an idea of the development of relevant competencies. In the framework of the cognitive criterion the degree of awareness of the professional techniques was evaluated. The students performed a set of tasks developed at two levels of complexity: the first level is reproductive, and the second one is research and creative. The motivational criterion involved the examination of motives of the students’ professional choice. There have been distinguished high, medium and low levels of professional qualification. The research outcomes have shown that the high level was found in 73% of the EG students and 67% of the CG ones; the medium one – EG students – 18%, CG – 20%, and the low one – EG students – 10%, CG – 14%.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6583
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Sopivnyk.pdf597.56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.