Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6529
Назва: Future Specialists’ Creative Capacity as a Personal and Professional Quality
Інші назви: Формування авторської спроможності як професійно-особистісної якості майбутнього фахівця
Автори: Stratan-Artyshkova, Tetiana
Стратан-Артишкова, Тетяна Борисівна
Fedchyshyn, Nadiia
Федчишин, Надія Орестівна
Honcharuk, Valentyna
Гончарук, Валентина Анатоліївна
Ключові слова: creative capacity
professional training
creative-designing activity
future teacher
авторська спроможність
професійна підготовка
творчо-проектувальна діяльність
майбутній вчитель
Дата публікації: 2017
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Stratan-Artyshkova T. Future Specialists’ Creative Capacity as a Personal and Professional Quality / T. Stratan-Artyshkova, N.Fedchyshyn, V. Honcharuk // Наука і освіта. - 2017. - №10. - С.182-187.
Короткий огляд (реферат): The paper deals with the issue of the formation of creative capacity as a professional and personal quality, which makes a future teacher an author/creator of his/her own life and occupation. The relevant issue of implementing creative work of the future teacher’s professional training, which is characterized by the ability of future specialists to innovate, involves the achievement by future specialists of the integral top – the formation of the creative capacity as a professionally significant personal quality. The main criteria for the formation of the creative capacity of future teachers are determined: valuemotivational (the formation of the system of values of an individual, awareness of the importance of his/her profession in the development of the spiritual and creative personality); cognitive-competence (degree of maturity of professional competencies, poly-artistic awareness, ability for integral analysis and synthesis); creative-activity (ability for self-expression in different types of creative-designing activities); creatively-presentative (ability to present, identify organizational skills, involve others in joint creativity), reflective-analytical (ability to perform self-assessment, analysis and introspection). The purpose of the research is to develop and verify the methodical system of forming the creative capacity of future teachers, which involves the implementation of technology of creative-designing activities. The designed methodical system is implemented according to the following stages: value-motivational, transformative-activity, productive, according to which the formation of components and indicators of creative capacity of the future teacher is carried out. The suggested technique has been experimentally assessed involving 500 students of Ukrainian universities, and its efficiency has been proved. Стаття присвячена формуванню авторської спроможності як професійно-особистісної якості, що забезпечує здатність майбутнього вчителя бути автором власного життя і професійної діяльності. Розв’язується актуальна проблема впровадження у зміст професійної підготовки майбутнього вчителя творчо-проектувальної діяльності, яка характеризується здатністю майбутніх фахівців до інноваційного пошуку, передбачає досягнення майбутніми фахівцями інтегральної вершини – сформованості авторської спроможності як професійно значущої особистісної якості. Визначаються основні критерії сформованості авторської спроможності майбутнього вчителя: ціннісно-мотиваційний (сформованість системи цінностей особистості, усвідомлення значення своєї професії в розвитку духовно-творчої особистості); когнітивно-компетентнісний (ступінь сформованості фахових компетентностей, поліхудожньої обізнаності, здатності до цілісного аналізу і синтезу); творчо-діяльнісний (здатність до самовираження в різних видах творчо-проектувальної діяльності); творчо-презентативний (здатність оприлюднювати, презентувати, виявляти організаторські здібності, залучати інших до спільної творчості), рефлексивно-аналітичний (здатність здійснювати оцінку та самооцінку, аналіз та самоаналіз). Метою дослідження є розробка й перевірка методичної системи формування авторської спроможності майбутнього вчителя, що передбачає реалізацію технології творчо-проектувальної діяльності й спрямовується на формування авторської спроможності майбутнього фахівця. Авторська методична система впроваджується згідно з визначеними етапами: ціннісно-актуалізувального, трансформувально-діяльнісного, результативно-продуктивного, відповідно до яких здійснюється формування компонентів і показників авторської спроможності майбутнього вчителя. У результаті експериментальної перевірки ефективності запропонованої технології було отримано позитивні результати, що свідчить про те, що її можна використовувати у педагогічних вищих навчальних закладах для розвитку авторської спроможності майбутніх учителів.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6529
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Stratan-Artyshkova.pdf561.13 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.