Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6529
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorStratan-Artyshkova, Tetiana-
dc.contributor.authorСтратан-Артишкова, Тетяна Борисівна-
dc.contributor.authorFedchyshyn, Nadiia-
dc.contributor.authorФедчишин, Надія Орестівна-
dc.contributor.authorHoncharuk, Valentyna-
dc.contributor.authorГончарук, Валентина Анатоліївна-
dc.date.accessioned2020-02-11T13:35:58Z-
dc.date.available2020-02-11T13:35:58Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationStratan-Artyshkova T. Future Specialists’ Creative Capacity as a Personal and Professional Quality / T. Stratan-Artyshkova, N.Fedchyshyn, V. Honcharuk // Наука і освіта. - 2017. - №10. - С.182-187.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6529-
dc.description.abstractThe paper deals with the issue of the formation of creative capacity as a professional and personal quality, which makes a future teacher an author/creator of his/her own life and occupation. The relevant issue of implementing creative work of the future teacher’s professional training, which is characterized by the ability of future specialists to innovate, involves the achievement by future specialists of the integral top – the formation of the creative capacity as a professionally significant personal quality. The main criteria for the formation of the creative capacity of future teachers are determined: valuemotivational (the formation of the system of values of an individual, awareness of the importance of his/her profession in the development of the spiritual and creative personality); cognitive-competence (degree of maturity of professional competencies, poly-artistic awareness, ability for integral analysis and synthesis); creative-activity (ability for self-expression in different types of creative-designing activities); creatively-presentative (ability to present, identify organizational skills, involve others in joint creativity), reflective-analytical (ability to perform self-assessment, analysis and introspection). The purpose of the research is to develop and verify the methodical system of forming the creative capacity of future teachers, which involves the implementation of technology of creative-designing activities. The designed methodical system is implemented according to the following stages: value-motivational, transformative-activity, productive, according to which the formation of components and indicators of creative capacity of the future teacher is carried out. The suggested technique has been experimentally assessed involving 500 students of Ukrainian universities, and its efficiency has been proved. Стаття присвячена формуванню авторської спроможності як професійно-особистісної якості, що забезпечує здатність майбутнього вчителя бути автором власного життя і професійної діяльності. Розв’язується актуальна проблема впровадження у зміст професійної підготовки майбутнього вчителя творчо-проектувальної діяльності, яка характеризується здатністю майбутніх фахівців до інноваційного пошуку, передбачає досягнення майбутніми фахівцями інтегральної вершини – сформованості авторської спроможності як професійно значущої особистісної якості. Визначаються основні критерії сформованості авторської спроможності майбутнього вчителя: ціннісно-мотиваційний (сформованість системи цінностей особистості, усвідомлення значення своєї професії в розвитку духовно-творчої особистості); когнітивно-компетентнісний (ступінь сформованості фахових компетентностей, поліхудожньої обізнаності, здатності до цілісного аналізу і синтезу); творчо-діяльнісний (здатність до самовираження в різних видах творчо-проектувальної діяльності); творчо-презентативний (здатність оприлюднювати, презентувати, виявляти організаторські здібності, залучати інших до спільної творчості), рефлексивно-аналітичний (здатність здійснювати оцінку та самооцінку, аналіз та самоаналіз). Метою дослідження є розробка й перевірка методичної системи формування авторської спроможності майбутнього вчителя, що передбачає реалізацію технології творчо-проектувальної діяльності й спрямовується на формування авторської спроможності майбутнього фахівця. Авторська методична система впроваджується згідно з визначеними етапами: ціннісно-актуалізувального, трансформувально-діяльнісного, результативно-продуктивного, відповідно до яких здійснюється формування компонентів і показників авторської спроможності майбутнього вчителя. У результаті експериментальної перевірки ефективності запропонованої технології було отримано позитивні результати, що свідчить про те, що її можна використовувати у педагогічних вищих навчальних закладах для розвитку авторської спроможності майбутніх учителів.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectcreative capacityuk
dc.subjectprofessional traininguk
dc.subjectcreative-designing activityuk
dc.subjectfuture teacheruk
dc.subjectавторська спроможністьuk
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk
dc.subjectтворчо-проектувальна діяльністьuk
dc.subjectмайбутній вчительuk
dc.titleFuture Specialists’ Creative Capacity as a Personal and Professional Qualityuk
dc.title.alternativeФормування авторської спроможності як професійно-особистісної якості майбутнього фахівцяuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stratan-Artyshkova.pdf561.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.