Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6315
Назва: Поняттєва співвіднесеність лінгводидактичних термінів «робота з текстом» і «робота над текстом»
Інші назви: Conceptual correlation of the terms lingvodidactic terms "work with text" and "work on text"
Автори: Омельчук, Сергій
Omelchuk, Serhiі
Ключові слова: принцип системності
прийменниково-іменникова словоформа
семантико-синтаксичні відношення
term phrase
preposition and substantive word form
semantic and syntactic relations
principle of systematicity
Дата публікації: 2018
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Омельчук С. Поняттєва співвіднесеність лінгводидактичних термінів «робота з текстом» і «робота над текстом» / С. Омельчук // Наука і освіта. - 2018. - №4. - С. 56-64.
Короткий огляд (реферат): Наукові дослідження з лінгводидактики засвідчують порушення принципу системності як однієї з основ-них ознак терміна: у словосполученнях на позначення одного методичного поняття вчені вживають різні прийменники, тим самим уважаючи, що терміни «робота з текстом» і «робота над текстом». У статті досліджено поняттєву співвіднесеність термінів «робота з текстом» і «робота над текстом» у сучасному лінгводидактичному дискурсі. The article investigates the normative functioning of term phrases ‘working with a text’ and ‘working on a text’ in the linguistic didactic discourse. The carried out component analysis has made it possible to determine a semantic or-ganization of both terms on the basis of a complex analysis of scientific sources and lexicographic works. It has been proved that these terms in the Ukrainian linguistic didactic science denote different methodical concepts. “Working with a text” in the meaning of a methodical technique involves the implementation of mental actions on a certain di-dactic material. It means comprehension and analysis of the text. “Working on a text” is a productive activity based on the creation (composition, writing, modeling, etc.) of a speech utterance. Such constructions are structurally incomplete, but they are complete semantically. In the absence of a lexically expressed deverbative, the semantic load falls on a semantically and structurally obligatory object with the meaning of the object of an action.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6315
Розташовується у зібраннях:2018

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Serhiі Omelchuk.pdf664.48 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.