Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5544
Назва: Проблема стимулювання саморозвитку майбутнього судноводія в контексті формування його конкурентоздатності
Інші назви: Motivating future navigators’ self-development in terms of their competitiveness formation
Автори: Линенко, Алла Францівна
Lynenko, Alla Frantsevna
Смірнов, Сергій Володимирович
Smirnov, Sergiy Volodymyrovych
Ключові слова: конкурентоздатність
майбутній судноводій
умова
педагогічна умова
саморозвиток
тренінг
самопрезентація
условие
тренинг
самопрезентация
competitiveness
future navigator
condition
pedagogical condition
self-development
training
self- presentation
Дата публікації: 2015
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Линенко А. Ф. Проблема стимулювання саморозвитку майбутнього судноводія в контексті формування його конкурентоздатності / А. Ф. Линенко, С. В. Смірнов // Наука і освіта. - 2015. №6. С.54-59.
Короткий огляд (реферат): Висвітлюється одна з педагогічних умов формування конкурентоздатності майбутнього судноводія – «стимулювання саморозвитку курсантів». Уточнюється термінологічне трактування понять «умова», «педагогічна умова», феноменів «саморозвиток», «конкурентоздатність майбутнього судноводія». Акцентується увага на тому, що постійний саморозвиток дає змогу майбутньому судноводієві бути конку- рентоздатним фахівцем на міжнародному ринку праці.The article deals with the issues of motivating future navigators to self-development as a pedagogical condition of forming their competitiveness. The topicality of the issue of competitiveness is caused by the facts that it primarily con- cerns future navigators’ training. Modern labour market requires the creation of such technologies for professional de- velopment, which will allow university graduates to achieve a high level of competitiveness. Competitive professionals much easier adapt to the demands of social environment, achieve higher levels of personal and professional develop- ment. Competitiveness formation increases the motivation of future specialists to improve their skills as well as the demands to the quality of their education and improvement of the personal qualities required in their professional activi- ties. Stimulating students’ self-development is one of the main pedagogical conditions of future navigators’ competi- tiveness formation. The capacity for self-changing in accordance with the social, moral and professional standards and ideals must be a natural need of every specialist. At its core, this phenomenon has a complex system of motives, and its driving force is the need for self-improvement that is a fundamental component of a personality. The article deals with the mechanisms and driving forces of self-development: the interconnection of reflection, self-esteem, self-organization. Self-development involves systemic and consistent work on self-education, the accumulation of professional knowl- edge, skills formation, conducting a variety of training in order to acquire necessary personal qualities of competitive- ness of a future navigator. The article reveals the essence of some of the training sessions on self-development and self- presentation. The ability of successful self-presentation in the labour market will help young professionals-navigators to participate successfully in the competition with rivals while applying for a job in foreign crewing companies.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5544
Розташовується у зібраннях:2015

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Lynenko.pdf315.79 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.