Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4976
Title: Динаміка факторів адаптації підлітків на етапі переходу до навчання в основній школі
Other Titles: Dynamic factors adaptation of teens in the transition to study in the secondary school
Authors: Татьянчиков, Андрій Олександрович
Tatianchykov, Andrii Oleksandrovych
Keywords: психологічна адаптація
основна школа
адаптаційний процес
фактори адаптаці
показники адаптації
підлітковий вік
psychological adaptation
secondary school
adaptation process
factors of adaptation
adaptation indicator
teenage age
Issue Date: 2016
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського"
Citation: Татьянчиков А.О. Динаміка факторів адаптації підлітків на етапі переходу до навчання в основній школі / А.О. Татьянчиков // Наука і освіта. – 2016. – №7. – С. 20 – 25.
Abstract: Статтю присвячено вивченню структури адаптаційного процесу підлітків при переході до навчання в основній школі. Підкреслюється актуальність і важливість зазначеної проблеми в контексті нового погляду на навчання і виховання, визначення пріоритетних напрямів школи взагалі. Відповідно до отриманих результатів виділено фактори, які обумовлюють адаптацію підлітків до змінених умов навчання. Теоретично обґрунтовано присутність кожного з факторів в адаптаційному процесі школярів, визначено їх склад і вагу. One of the most crisis stages of schooling is a transition from primary school to lower secondary school. The difficulties accompanying this period are mainly connected with new forms and content of education, new schoolteachers teaching different subjects, with various methods of subject material presentation and new demands to pupils, age changes in the child’s development – the beginning of adolescence. Therefore, the problem of schoolchildren’s adaptation to new conditions of the teaching-learning process is especially serious and, as a consequence, there arises the necessity of providing specially organized work aimed at the correction and development of factors which have the most impact upon this process.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4976
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики практичної психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tatianchikov, Andriy Oleksandrovych.pdf401.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.