Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3679
Title: Інтонаційна змістовність інтерпретації фортепіанних творів майбутніми вчителями музичного мистецтва
Other Titles: Intonation content of interpretation piano works of future teachers of musical art
Authors: Хе Ївень
Heh Ewen
Keywords: інтерпретація
інтонація
музична інтонація
виконавське інтонування
interpretation
intonation
musical intonation
performing intoning
Issue Date: 2012
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2012. — № 11-12. — С. 223-228.
Abstract: У статті розглянута інтонаційна змістовність інтерпретації фортепіанних творів майбутніми фахівцями в галузі музичного мистецтва. Визначено сутність понять «інтерпретація», «інтонація» та специфіку виконавського інтонування. Розкрито особливості формування у студентів умінь втілення інтонаційної змістовності фортепіанної інтерпретації. The article deals with the problem intonation content of interpretation piano works of the future teachers of music. The author gave a definition of the concepts of «interpretation», «intonation» and performing specific intonation. The article reveals the features of the embodiment of intonation content of interpretation piano works.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3679
Appears in Collections:2012

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
34.pdf509.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.