Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24131
Назва: Методичні прийоми подолання кліпового мислення майбутніх філологів у процесі вивчення літературознавчих дисциплін
Інші назви: Methodological techniques for overcoming clip thinking among future philologists in the process of studying literary disciplines
Автори: Хижняк, Ірина Анатоліївна
Khyzhniak, Iryna Anatoliivna
Буднік, Анжела Олександрівна
Budnik, Anzhela Olexandrivna
Ключові слова: кліпове мислення
майбутні філологи
інформаційні технології
освітні ресурси
цифрові інструменти
clip thinking
future philologists
information technologies
educational resources
digital tools
Дата публікації: 2025
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Хижняк І. А. Методичні прийоми подолання кліпового мислення майбутніх філологів у процесі вивчення літературознавчих дисциплін / І. А. Хижняк, А. О. Буднік // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Випуск 3 (152). Одеса, 2025. - С. 201-207.
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається проблема подолання кліпового мислення майбутніх філологів у процесі вивчення літератури, що набуває особливої актуальності в умовах цифровізації освітнього простору та зростання впливу соціальних мереж на пізнавальну діяльність молоді. Кліпове мислення, яке характеризується фрагментарністю, поверховістю та труднощами у встановленні логічних і смислових зв’язків, істотно ускладнює глибоке осмислення художнього тексту й критичний аналіз літературних явищ. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування й практична апробація інноваційних та традиційних методик, спрямованих на формування цілісного літературного мислення студентів-філологів і розвиток їх здатності до інтерпретації художніх творів. Методологічну основу статті становлять системний, культурологічний і педагогічний підходи, а також елементи компаративного аналізу, педагогічного моделювання та спостереження за освітнім процесом. The article discusses the problem of overcoming clip thinking among future philologists in the process of studying literature, which is particularly relevant in the context of the digitalisation of the educational space and the growing influence of social networks on the cognitive activity of young people. Clip thinking, which is characterised by fragmentation, superficiality and difficulties in establishing logical and semantic connections, significantly complicates the deep understanding of artistic texts and critical analysis of literary phenomena. The aim of the study is to theoretically substantiate and practically test innovative and traditional methods aimed at forming holistic literary thinking in philology students and developing their ability to interpret literary works. The methodological basis of the article consists of systemic, cultural and pedagogical approaches, as well as elements of comparative analysis, pedagogical modelling and observation of the educational process.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24131
Розташовується у зібраннях:2025

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Methodological.pdf295.22 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.