Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24131| Title: | Методичні прийоми подолання кліпового мислення майбутніх філологів у процесі вивчення літературознавчих дисциплін |
| Other Titles: | Methodological techniques for overcoming clip thinking among future philologists in the process of studying literary disciplines |
| Authors: | Хижняк, Ірина Анатоліївна Khyzhniak, Iryna Anatoliivna Буднік, Анжела Олександрівна Budnik, Anzhela Olexandrivna |
| Keywords: | кліпове мислення майбутні філологи інформаційні технології освітні ресурси цифрові інструменти clip thinking future philologists information technologies educational resources digital tools |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
| Citation: | Хижняк І. А. Методичні прийоми подолання кліпового мислення майбутніх філологів у процесі вивчення літературознавчих дисциплін / І. А. Хижняк, А. О. Буднік // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Випуск 3 (152). Одеса, 2025. - С. 201-207. |
| Abstract: | У статті розглядається проблема подолання кліпового мислення майбутніх філологів у процесі вивчення літератури, що набуває особливої актуальності в умовах цифровізації освітнього простору та зростання впливу соціальних мереж на пізнавальну діяльність молоді. Кліпове мислення, яке характеризується фрагментарністю, поверховістю та труднощами у встановленні логічних і смислових зв’язків, істотно ускладнює глибоке осмислення художнього тексту й критичний аналіз літературних явищ. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування й практична апробація інноваційних та традиційних методик, спрямованих на формування цілісного літературного мислення студентів-філологів і розвиток їх здатності до інтерпретації художніх творів. Методологічну основу статті становлять системний, культурологічний і педагогічний підходи, а також елементи компаративного аналізу, педагогічного моделювання та спостереження за освітнім процесом. The article discusses the problem of overcoming clip thinking among future philologists in the process of studying literature, which is particularly relevant in the context of the digitalisation of the educational space and the growing influence of social networks on the cognitive activity of young people. Clip thinking, which is characterised by fragmentation, superficiality and difficulties in establishing logical and semantic connections, significantly complicates the deep understanding of artistic texts and critical analysis of literary phenomena. The aim of the study is to theoretically substantiate and practically test innovative and traditional methods aimed at forming holistic literary thinking in philology students and developing their ability to interpret literary works. The methodological basis of the article consists of systemic, cultural and pedagogical approaches, as well as elements of comparative analysis, pedagogical modelling and observation of the educational process. |
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24131 |
| Appears in Collections: | 2025 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Methodological.pdf | 295.22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.