Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22723
Title: | The case method in teaching design disciplines revealing students` creative potential |
Authors: | Shtainer, Tetiana |
Keywords: | creative potential case method professional training of designers design education |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Shtainer T. The case method in teaching design disciplines revealing students` creative potential / T. Shtainer // Розвиток креативності як ресурсу інноваційного потенціалу особистості: психолого-педагогічні аспекти: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-методичної конференції з міжнародною участю (07 квітня 2025 р.) / Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"; Південноукраїнський центр професійного розвитку керівників та фахівців соціономічної сфери. - Одеса : Університет Ушинського, 2025. –С.475-477. |
Abstract: | The scientific study considers the case method as an effective tool in teaching design disciplines, which contributes to the development of students' creative potential. The theoretical foundations of creativity and its importance in the professional training of future designers are analyzed. The features of using the case method in the educational process, its impact on the formation of analytical thinking skills, creative approach and innovative activity are revealed. The feasibility of integrating the case method with interdisciplinary and project-based learning to increase the efficiency of the educational process is substantiated. Conclusions are drawn regarding the significance of using this method for the formation of competitive specialists in the field of design |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22723 |
Appears in Collections: | Розвиток креативності як ресурсу інноваційного потенціалу особистості: психолого-педагогічні аспекти (2025) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.