Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22644
Назва: Філософія освіти національного спротиву громадян України: концептуальні засади
Автори: Висоцька, Ольга Євгенівна
Ключові слова: освіта спротиву
агресія
етичний вибір
українська державність
Дата публікації: 2025
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Висоцька О. Є. Філософія освіти національного спротиву громадян України: концептуальні засади / О.Є.Висоцька // Концепти соціокультурної трансформації сучасного суспільства : матеріали VІ Міжнародної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених «Концепти соціокультурної трансформації сучасного суспільства» (Одеса, 22–23 травня 2025 р.) / Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського, кафедра філософії, соціології та менеджменту соціокультурної діяльності; [О. М. Єременко, М. В. Пальчинська (рец.)]. – Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2025. – С. 37-39.
Короткий огляд (реферат): У контексті масштабної військової агресії проти України важливим є як збереження української державності, так і швидка модернізація країни. Сучасна освіта стає не тільки інструментом формування знань, але й чинником навчання виживанню, стійкості та національного спротиву. Громадяни, які усвідомлюють свою ідентичність, історичну правду, цінності свободи й гідності, здатні чинити ефективний спротив не лише на полі бою, а й у культурному, інформаційному та духовному просторах. Інформаційні аспекти ведення війни, зокрема, протидія пропаганді, мають ключове значення для досягнення успіхів у сучасній війні. Відтак виникає потреба у філософському осмисленні освіти як феномену спротиву - як чинника формування критичної свідомості, громадянської відповідальності та суб’єктності. Освіта спротиву - це не просто відповідь на зовнішню агресію. Це цілісний філософський підхід, у якому педагогіка виступає як акт етичного вибору, як засіб захисту ідентичності, гідності, свободи. У контексті сучасної України ця парадигма набуває особливої ваги: освітній простір трансформується у поле культурного, мовного, ідеологічного опору
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22644
Розташовується у зібраннях:Концепти соціокультурної трансформації сучасного суспільства (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vysotskaya.pdf787.47 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.