Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19454
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДобролюбська, Юлія Андріївна-
dc.contributor.authorDobrolyubska, Yulia Andriivna-
dc.date.accessioned2024-06-25T10:11:03Z-
dc.date.available2024-06-25T10:11:03Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationДобролюбська Ю. А. Концепція уявного музею в епоху постмодерну / Ю. А. Доюролюбська / Ю. А. Методологія та технологія сучасного філософського пізнання. Матеріали VІІ Міжнародної конференції студентів, молодих вчених та науковців (Одеса, 23-24 травня 2024 р.) / оргком. : А. В. Красножон, О. А. Копусь, Г. В. Музиченко, Є. В. Борінштейн. – Одеса : Університет Ушинського, 2024. – С. 61-65.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19454-
dc.description.abstractКонцепція уявного музею (або музею без стін), викладена французьким письменником, громадським та політичним діячом Андре Мальро у ряді праць у 1950-1960-ті рр., міцно увійшла в антологію найбільш значних текстів XX століття, що осмислюють історію мистецтва і генезис музею як особливої культурної інституції. До поглядів Мальро, що дуже важливо, звертаються не тільки франкомовні мислителі і вчені, але й дослідники в інших країнах та регіонах світу. Звернемо увагу на трактування ідей Мальро в трудах представниці американського постмодернізму, арт-критика Poзaлінди Kpaycc. Андре Мальро стверджував, що життя твору мистецтва в останні сторіччя супроводжується серією метаморфоз. Їх початком він вважав епоху Відродження, коли трансформується відношення до творів мистецтва: «Ренесанс знищив сакральність богів, яких він воскресів, щоб перетворити їх на витвори мистецтва – те, чим ми займаємося»[3, р. 207]. Далі, під впливом ідей Просвітництва, змінюється контекст їх буття: вони витягуються з середовища, для якого були створені (палац монарха або сакральний простір) та переносяться до музею: «Музей відмежовує витвір від «профанного» світу і зближує його з іншими, протилежними йому по духу або конкуруючими. Музей – це сусідство метаморфоз» . Наступний етап метаморфоз пов'язаний з моментом, коли шедевр перетворюється на ілюстрацію в альбомі, розлучаючись і зі своїм нещодавно знайденим музейним оточенням.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectмузейuk
dc.subjectконцепція уявного музеюuk
dc.subjectкультурна інституціяuk
dc.subjectпогляди Андрея Мальроuk
dc.titleКонцепція уявного музею в епоху постмодернуuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Методологія та технологія сучасного філософського пізнання (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dobrolyubska Yulia Andriivna.pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.