Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1862
Назва: Сутність підготовки майбутніх соціальних працівників до професійної діяльності в умовах рекреації
Інші назви: Essence of preparing future social workers for work at recreation institutions
Автори: Богданова, Інна Михайлівна
Bohdanova, Inna Mikhailivna
Ключові слова: рекреаційна діяльність
рекреація
substantive
procedural activities
personal activities
recreational activities
Дата публікації: 2016
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Богданова І. М. Сутність підготовки майбутніх соціальних працівників до професійної діяльності в умовах рекреації / І. М. Богданова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – № 10. – С. 58 – 63.
Короткий огляд (реферат): Розуміння сутності сучасної підготовки, на наш погляд, забезпечується комплексом заходів, спрямованих на відновлення, поповнення та вдосконалення особистісного та соціального потенціалу майбутніх фахівців соціальної сфери. Змістова складова підготовки реалізується за рахунок оновлення змісту навчальних дисциплін. Процесуальна складова – за рахунок оновлення змісту соціально-педагогічних практик із метою залучення студентів до розробки та впровадження індивідуальних навчально-дослідних завдань рекреаційного спрямування, особистісна – за рахунок розвитку і формування таких якостей як педагогічна інтуїція, змобілізованість, енергодійність.Актуальность исследования обусловлена требованиями к будущим специалистам в социальной сфере, которые реализуют свою деятельность в условиях рекреации. The research relevance is explained by the requirements to future experts in the social sphere, who work at the recreation institutions. The understanding of the essence of modern training is provided by a set of methods aimed at restoration, replenishment and improvement of personal and social capabilities of future workers. The substantial component of training is implemented by means of updating the academic disciplines with materials, in which a person is considered as a biopsychophysiological system capable of self-regulation and self-renewal. The ways of the optimisation of the adaptive capacities of pupils, students and teachers, taking into account their psychophysiological condition on the basis of the studies, conducted by the domestic scientist O. Kokun, have been discussed in the paper. The procedural component of training is achieved by means of updating the content of socio-pedagogical practice with the aim of engaging students into the development and mplementation of individual educational research tasks in recreational areas. The personal component of training is performed through the development and formation of such qualities as pedagogical intuition, readiness and energetic efficiency. Besides the academic achievements of students over the last three academic years have been reviewed with the aim of engaging them into recreational activities for selfimprovement. The following three levels of professional and mobilisation readiness have been considered: passive, normal and optimal. The results of the analysis have shown that most of students have totally passive and normal levels. The further studies involve searching for ways of improving future specialists training considering the development of their special knowledge, skills and personal qualities in terms of recreation.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1862
ISSN: 2311-8466
Розташовується у зібраннях:2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Богданова І. М..pdf642.29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.