Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1862
Title: | Сутність підготовки майбутніх соціальних працівників до професійної діяльності в умовах рекреації |
Other Titles: | Essence of preparing future social workers for work at recreation institutions |
Authors: | Богданова, Інна Михайлівна Bohdanova, Inna Mikhailivna |
Keywords: | рекреаційна діяльність рекреація substantive procedural activities personal activities recreational activities |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Богданова І. М. Сутність підготовки майбутніх соціальних працівників до професійної діяльності в умовах рекреації / І. М. Богданова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – № 10. – С. 58 – 63. |
Abstract: | Розуміння сутності сучасної підготовки, на наш погляд, забезпечується комплексом заходів, спрямованих на відновлення, поповнення та вдосконалення особистісного та соціального потенціалу майбутніх фахівців соціальної сфери. Змістова складова підготовки реалізується за рахунок оновлення змісту навчальних дисциплін. Процесуальна складова – за рахунок оновлення змісту соціально-педагогічних практик із метою залучення студентів до розробки та впровадження індивідуальних навчально-дослідних завдань рекреаційного спрямування, особистісна – за рахунок розвитку і формування таких якостей як педагогічна інтуїція, змобілізованість, енергодійність.Актуальность исследования обусловлена требованиями к будущим специалистам в социальной сфере, которые реализуют свою деятельность в условиях рекреации. The research relevance is explained by the requirements to future experts in the social sphere, who work at the recreation institutions. The understanding of the essence of modern training is provided by a set of methods aimed at restoration, replenishment and improvement of personal and social capabilities of future workers. The substantial component of training is implemented by means of updating the academic disciplines with materials, in which a person is considered as a biopsychophysiological system capable of self-regulation and self-renewal. The ways of the optimisation of the adaptive capacities of pupils, students and teachers, taking into account their psychophysiological condition on the basis of the studies, conducted by the domestic scientist O. Kokun, have been discussed in the paper. The procedural component of training is achieved by means of updating the content of socio-pedagogical practice with the aim of engaging students into the development and mplementation of individual educational research tasks in recreational areas. The personal component of training is performed through the development and formation of such qualities as pedagogical intuition, readiness and energetic efficiency. Besides the academic achievements of students over the last three academic years have been reviewed with the aim of engaging them into recreational activities for selfimprovement. The following three levels of professional and mobilisation readiness have been considered: passive, normal and optimal. The results of the analysis have shown that most of students have totally passive and normal levels. The further studies involve searching for ways of improving future specialists training considering the development of their special knowledge, skills and personal qualities in terms of recreation. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1862 |
ISSN: | 2311-8466 |
Appears in Collections: | 2016 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Богданова І. М..pdf | 642.29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.