Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16387
Назва: Підготовка батьків до оцінки розвитку дітей в інклюзивно-ресурсних центрах: психолого-педагогічні основи комунікації
Preparation of parents for assessment of children’s development in inclusive resource centers: psychological and pedagogical fundamentals of communication
Автори: Литовченко, Світлана
Літовченко, Віталій
Ключові слова: інклюзивно-ресурсний центр
діти з особливими освітніми потребами
комплексна оцінка розвитку дитини
комунікація фахівців
поради батькам
inclusive resource center
children with special educational needs
comprehensive assessment of child development
communication specialists
advice to parents
Дата публікації: 2022
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Літовченко С. Підготовка батьків до оцінки розвитку дітей в інклюзивно-ресурсних центрах: психолого-педагогічні основи комунікації / С. Літовченко, В. Літовченко // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2022. – № 2. – С. 31-38
Короткий огляд (реферат): Інновації в галузі спеціальної педагогіки та психології зумовили реорганізацію системи консультативно-діагностичної допомоги, відтак інклюзивно-ресурсні центри стали першою ланкою у визначенні індивідуальної траєкторії здобуття освіти дитиною з особливими освітніми потребами. Водночас у надважкий період воєнного часу особливо важливим є налагодження ефективної комунікації, уважне ставлення до психологічного стану батьків, зниження рівня їхньої тривожності. З огляду на зазначене виникає необхідність визначення та презентації рекомендацій для батьків, зокрема щодо відвідування інклюзивно-ресурсних центрів, проведення комплексної оцінки розвитку дитини, що спираються на чинні нормативні документи та враховують освітні новації. Мета статті – розробити рекомендації для батьків, які планують проведення комплексної оцінки розвитку дитини в інклюзивно-ресурсному центрі, на основі ключових цінностей сучасної освіти (толерантності, поваги до відмінностей, свободи вибору, пріоритету інтересів дитини, цінності дитинства та співпраці з родиною, акцентуванні на індивідуальних потребах і можливостях). Використано методи аналізу нормативних документів, літературних джерел, результатів сучасних досліджень, представлених у наукових виданнях, що включені до наукометричних баз даних PubMed, Index Copernicus, Ulrich’s Periodicals, Google Scholar, Web of Science, Scopus тощо. Innovations in the field of special pedagogy and psychology led to the reorganization of the system of consultative and diagnostic assistance, therefore inclusive resource centers became the first link in determining the individual trajectory of education for a child with special educational needs. At the same time, in the extremely difficult period of wartime, it is especially important to establish effective communication, pay attention to the psychological state of parents, and reduce their level of anxiety. Taking into account the above, there is a need to define and present recommendations for parents, in particular regarding visiting the inclusive resource centers, conducting a comprehensive assessment of the child’s development, based on current regulatory documents and taking into account educational innovations. The purpose of the article is to develop recommendations for parents who plan to carry out a comprehensive assessment of the child’s development in an inclusive resource center, based on the key values of modern education (tolerance, respect for differences, freedom of choice; priority of the child’s interests, the value of childhood and cooperation with the family; emphasis on individual needs and capabilities).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16387
Розташовується у зібраннях:2022

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Svitlana Lytovchenko.pdf384.64 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.