Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16387
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛитовченко, Світлана-
dc.contributor.authorЛітовченко, Віталій-
dc.date.accessioned2023-01-02T12:21:45Z-
dc.date.available2023-01-02T12:21:45Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationЛітовченко С. Підготовка батьків до оцінки розвитку дітей в інклюзивно-ресурсних центрах: психолого-педагогічні основи комунікації / С. Літовченко, В. Літовченко // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2022. – № 2. – С. 31-38uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16387-
dc.description.abstractІнновації в галузі спеціальної педагогіки та психології зумовили реорганізацію системи консультативно-діагностичної допомоги, відтак інклюзивно-ресурсні центри стали першою ланкою у визначенні індивідуальної траєкторії здобуття освіти дитиною з особливими освітніми потребами. Водночас у надважкий період воєнного часу особливо важливим є налагодження ефективної комунікації, уважне ставлення до психологічного стану батьків, зниження рівня їхньої тривожності. З огляду на зазначене виникає необхідність визначення та презентації рекомендацій для батьків, зокрема щодо відвідування інклюзивно-ресурсних центрів, проведення комплексної оцінки розвитку дитини, що спираються на чинні нормативні документи та враховують освітні новації. Мета статті – розробити рекомендації для батьків, які планують проведення комплексної оцінки розвитку дитини в інклюзивно-ресурсному центрі, на основі ключових цінностей сучасної освіти (толерантності, поваги до відмінностей, свободи вибору, пріоритету інтересів дитини, цінності дитинства та співпраці з родиною, акцентуванні на індивідуальних потребах і можливостях). Використано методи аналізу нормативних документів, літературних джерел, результатів сучасних досліджень, представлених у наукових виданнях, що включені до наукометричних баз даних PubMed, Index Copernicus, Ulrich’s Periodicals, Google Scholar, Web of Science, Scopus тощо. Innovations in the field of special pedagogy and psychology led to the reorganization of the system of consultative and diagnostic assistance, therefore inclusive resource centers became the first link in determining the individual trajectory of education for a child with special educational needs. At the same time, in the extremely difficult period of wartime, it is especially important to establish effective communication, pay attention to the psychological state of parents, and reduce their level of anxiety. Taking into account the above, there is a need to define and present recommendations for parents, in particular regarding visiting the inclusive resource centers, conducting a comprehensive assessment of the child’s development, based on current regulatory documents and taking into account educational innovations. The purpose of the article is to develop recommendations for parents who plan to carry out a comprehensive assessment of the child’s development in an inclusive resource center, based on the key values of modern education (tolerance, respect for differences, freedom of choice; priority of the child’s interests, the value of childhood and cooperation with the family; emphasis on individual needs and capabilities).uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectінклюзивно-ресурсний центрuk
dc.subjectдіти з особливими освітніми потребамиuk
dc.subjectкомплексна оцінка розвитку дитиниuk
dc.subjectкомунікація фахівцівuk
dc.subjectпоради батькамuk
dc.subjectinclusive resource centeruk
dc.subjectchildren with special educational needsuk
dc.subjectcomprehensive assessment of child developmentuk
dc.subjectcommunication specialistsuk
dc.subjectadvice to parentsuk
dc.titleПідготовка батьків до оцінки розвитку дітей в інклюзивно-ресурсних центрах: психолого-педагогічні основи комунікаціїuk
dc.titlePreparation of parents for assessment of children’s development in inclusive resource centers: psychological and pedagogical fundamentals of communication-
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Svitlana Lytovchenko.pdf384.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.