Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15407
Назва: Analysis of the strategies enabling the teaching of chinese characters to the students OF THE International Humanitarian University (Odesa)
Інші назви: Аналіз стратегії навчання китайських ієрогліфів студентами Міжнародного гуманітарного університету (м. Одеса)
Автори: Huang Simin
Ключові слова: Ukraine
Chinese students
Chinese characters
learning strategy
Україна
китайські студенти
китайські ієрогліфи
стратегія навчання
Дата публікації: 2022
Видавництво: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky; Harbin : Harbin Engineering University
Бібліографічний опис: Huang Simin Analysis of the strategies enabling the teaching of chinese characters to the students OF THE International Humanitarian University (Odesa) / Huang Simin // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育 前 沿 研 究 ): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky; Harbin : Harbin Engineering University, 2022. – Issue 8. – Р. 89-99.
Короткий огляд (реферат): This article is based on the outcomes demonstrated by the students of the International Humanitarian University (Odesa). The Chinese students are research objects. According to Jiangxin (2001), Chinese character, the Chinese language professional student is a questionnaire survey on the National Humanities, and the Chinese professional student. The analysis of the results of the survey showed that the most common Chinese character strategy overall use of the National Humanity University is a review strategy and noise strategy, then a glyph strategy, followed by memory strategy and meticulous strategy, less common application This article also analyzes the relationship between Chinese character learning strategy, grades, and Chinese learning, resulting in the results: First, National Humanities Chinese Students Chinese Character Learning Strategy has no significant correlation; second, Second, Chinese character learning strategy uses significant correlation with the long history of Chinese characters; this article also analyzes the Chinese character study strategy for the National Humanity University, and the two students choose such Chinese character learning strategies. Ця стаття базується на результатах, продемонстрованих студентами Міжнародного гуманітарного університету (м. Одеса). Досліджується стратегія навчання китайських ієрогліфів у викладанні китайської мови як іноземної.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15407
Розташовується у зібраннях:2022

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Huang Simin.pdf7.04 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.