Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1467
Title: Підготовка майбутніх учителів до організації здоров’язберігаючого дозвілля школярів
Other Titles: Training would - be teachers for the organization of health-caring leisure time of schoolchildren
Authors: Звєкова, Вікторія Корніївна
Zvekova, Viktoriya Korniyivna
Keywords: здоров’язберігаюче дозвілля школярів
готовність майбутніх учителів
дозвілля
здоров’язбереження
структурно-функціональна модель
health – caring leisure time of schoolchildren
preparedness of would – be teachers
leisure
structural and functional model
Issue Date: 2009
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Звєкова, В. К. Підготовка майбутніх учителів до організації здоров'язберігаючого дозвілля школярів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Вікторія Корніївна Звєкова; наук. кер. М. А. Князян; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2009. – 20 с.
Abstract: У дисертаційному дослідженні розкрито сутність поняття „здоров’язберігаюче дозвілля школярів” та його структуру (духовно-ціннісний, когнітивний, фізичний компоненти). Науково обґрунтовано феномен „готовність студентів до організації здоров’язберігаючого дозвілля школярів” та його компоненти (мотиваційний, змістовий, технологічний). Виявлено критерії та показники готовності до цієї діяльності (мотиваційний, інформаційно-знаннієвий, процесуально-операційний), рівні її сформованості (самостійно-креативний, продуктивний, репродуктивний, початково-формувальний). Висвітлено педагогічні умови підготовки майбутніх учителів до організації здоров'язберігаючого дозвілля школярів. Розроблено структурно-функціональну модель підготовки студентів та експериментально перевірено її ефективність. The master’s thesis has researched the essence of the conception “health – caring leisure time of the schoolchildren” and its structural components (spiritual integrity, cognitive and physical components). The phenomenon of “preparedness of the students for organization of health - caring leisure time of schoolchildren” and its motivational, founding and technological components have been scientifically grounded. The thesis focuses on the criteria and indices of the students’ preparedness for these activities (motivational, informational, procedure – operational) as well as the levels of their formation (independent, creative, productive, reproductive, primary forming). The pedagogical conditions for training would – be teachers for organization of health – caring leisure time of schoolchildren have been highlighted. The structural and functional model of students’ training have been worked out and experimentally tested.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1467
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zvekova.pdf180.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.