Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14322
Title: Теорія соціального пізнання в обґрунтуванні соціально-перцептивного тренінгу педагогів
Other Titles: The theory of social cognition in substantivation of social and perceptive training of teachers
Authors: Гера, Т.
Keywords: психологічний механізм соціального пізнання
соціально-перцептивні уміння педагога
міжособистісне спілкування
спілкування вчителя з учнями
psychological mechanism of social cognition
interpersonal communication
socio-perceptual skills of the teacher
teacher's communication with students
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Гера Т. Теорія соціального пізнання в обґрунтуванні соціально-перцептивного тренінгу педагогів / Т. Гера // Наука і освіта. – 2009. – №8. – С. 105-109.
Abstract: У статті проаналізовано психологічний механізм соціального пізнання. На основі теоретичного узагальнення особливостей перцептивної організації соціального пізнання розроблено алгоритм поетапного формування адекватних соціально-перцептивних умінь педагога. Аргументовано доцільність соціально-перцептивного тренінгу в процесі професійної підготовки і перепідготовки вчителів. The article analyzes a psychological mechanism of social cognition. On the basis of theoretical generalizing features of perceptive organization of social cognition the algorithm of the stage-by-stage forming of adequate teacher’s social and perceptive abilities is developed. The author proves expedience of the training in the process of professional teachers’ preparing and retraining.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14322
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T.І. Gera 2009.pdf104.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.