Please use this identifier to cite or link to this item:
                
    
    http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14322| Title: | Теорія соціального пізнання в обґрунтуванні соціально-перцептивного тренінгу педагогів | 
| Other Titles: | The theory of social cognition in substantivation of social and perceptive training of teachers | 
| Authors: | Гера, Т. | 
| Keywords: | психологічний механізм соціального пізнання соціально-перцептивні уміння педагога міжособистісне спілкування спілкування вчителя з учнями psychological mechanism of social cognition interpersonal communication socio-perceptual skills of the teacher teacher's communication with students  | 
| Issue Date: | 2009 | 
| Publisher: | Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського" | 
| Citation: | Гера Т. Теорія соціального пізнання в обґрунтуванні соціально-перцептивного тренінгу педагогів / Т. Гера // Наука і освіта. – 2009. – №8. – С. 105-109. | 
| Abstract: | У статті проаналізовано психологічний механізм соціального пізнання. На основі теоретичного узагальнення особливостей перцептивної організації соціального пізнання розроблено алгоритм поетапного формування адекватних соціально-перцептивних умінь педагога. Аргументовано доцільність соціально-перцептивного тренінгу в процесі професійної підготовки і перепідготовки вчителів. The article analyzes a psychological mechanism of social cognition. On the basis of theoretical generalizing features of perceptive organization of social cognition the algorithm of the stage-by-stage forming of adequate teacher’s social and perceptive abilities is developed. The author proves expedience of the training in the process of professional teachers’ preparing and retraining. | 
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14322 | 
| Appears in Collections: | 2009 | 
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| T.І. Gera 2009.pdf | 104.09 kB | Adobe PDF | View/Open | 
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.