Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14322
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГера, Т.-
dc.date.accessioned2022-03-30T08:19:37Z-
dc.date.available2022-03-30T08:19:37Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationГера Т. Теорія соціального пізнання в обґрунтуванні соціально-перцептивного тренінгу педагогів / Т. Гера // Наука і освіта. – 2009. – №8. – С. 105-109.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14322-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано психологічний механізм соціального пізнання. На основі теоретичного узагальнення особливостей перцептивної організації соціального пізнання розроблено алгоритм поетапного формування адекватних соціально-перцептивних умінь педагога. Аргументовано доцільність соціально-перцептивного тренінгу в процесі професійної підготовки і перепідготовки вчителів. The article analyzes a psychological mechanism of social cognition. On the basis of theoretical generalizing features of perceptive organization of social cognition the algorithm of the stage-by-stage forming of adequate teacher’s social and perceptive abilities is developed. The author proves expedience of the training in the process of professional teachers’ preparing and retraining.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"uk
dc.subjectпсихологічний механізм соціального пізнанняuk
dc.subjectсоціально-перцептивні уміння педагогаuk
dc.subjectміжособистісне спілкуванняuk
dc.subjectспілкування вчителя з учнямиuk
dc.subjectpsychological mechanism of social cognitionuk
dc.subjectinterpersonal communicationuk
dc.subjectsocio-perceptual skills of the teacheruk
dc.subjectteacher's communication with studentsuk
dc.titleТеорія соціального пізнання в обґрунтуванні соціально-перцептивного тренінгу педагогівuk
dc.title.alternativeThe theory of social cognition in substantivation of social and perceptive training of teachersuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T.І. Gera 2009.pdf104.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.