Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13570
Title: On the theory of learning transfer and its application in teaching Chinese as a foreign language
Other Titles: До теорії передачі навчання та її застосування у викладанні китайської мови як іноземної
Authors: Yang Jiale
Keywords: learning transfer
teaching Chinese as a foreign language
second language
передача навчання
викладання китайської мови як іноземної
Issue Date: 2020
Publisher: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky & Harbin Engineering University
Citation: Yang Jiale On the theory of learning transfer and its application in teaching Chinese as a foreign language / Yang Jiale // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育前沿研究): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin : Harbin Engineering University, 2020. – Issue 6. – Р. 94-100/
Abstract: Teaching Chinese as a foreign language is teaching of Chinese as a second language to foreigners. It is a specialized subject, which is different from the teaching of Chinese in China. This nature determines the particularity of the subject under study. It, like many other disciplines, is subject to the laws of Pedagogy and Psychology. Learning transfer, as a concept in cognitive psychology, belongs to the category of non-intellectual factors. In the teaching of Chinese as a foreign language, it will play an important role to attach importance to the influence and function of the law of transfer; it is expedient to understand comprehensively and to grasp accurately the phenomenon “transfer” as well as to apply it scientifically in teaching practice. Викладання китайської мови як іноземної – це навчання іноземців китайської мови як другої. Це спеціалізований предмет, який відрізняється від викладання китайської мови в Китаї. Цей характер визначає специфіку досліджуваного предмета. Вона, як і багато інших дисциплін, підкоряється законам педагогіки та психології. Передача навчання, як концепція когнітивної психології, належить до категорії неінтелектуальних факторів.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13570
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yang Jiale.pdf5.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.