Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1318
Назва: Введення системи наскрізного навчання іноземній мові в Одеському національному економічному університеті
Інші назви: Introduction of comprehensive foreign language teaching in Оdessa national economic university
Автори: Керекеша, О. В.
Kerekesha, O.
Ключові слова: система наскрізного вивчення іноземної мови
міжпредметні зв’язки
готовність до міжкультурних комунікацій у загальноєвропейському професійному середовищі
the system of cmprehensive foreign language teaching
intersubject communications
readiness for cross-cultural communication in the European professional environment
Дата публікації: 2016
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Керекеша, О. В. Введення системи наскрізного навчання іноземної мови в Одеському національному економічному університеті / О. В. Керекеша // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – № 4. – С. 70-74.
Короткий огляд (реферат): У статті розглядаються переваги застосування системи наскрізного вивчення іноземної мови при роботі зі студентами-майбутніми економістами у ВНЗ. Автор обґрунтовує переваги такої системи. Також продемонстровано важливість формування готовності студентів до міжкультурних комунікацій. Стаття може бути корисною для викладачів іноземної мови у немовних ВНЗ, а також науковцям, які займаються вдосконаленням сучасної системи вищої освіти. Based on the carried out research, the paper is focused on the significance of introducing the system of comprehensive foreign language teaching. This system has been developed by the author; it can be used with the aim of improving students-economists’ level of mastering language competences, cross-cultural communication in a foreign language, increasing the level of their readiness for professional communication in a foreign language. All the above mentioned make the work of university teachers more focused on achieving a common result and make interdepartmental contacts closer. It is the system of comprehensive teaching which makes it possible to process a large amount of material on the specialty using various forms, methods and techniques of work in a foreign language. In this case, a foreign language becomes not the purpose of the studying but an instrument for the development of other professional competencies. The use of the integrated system provides students with the opportunity to perceive speech of different lecturers in the course of training; facilitates their quick adaptation to changes in the pan-European linguistic and professional environment, allows them to compete and, consequently, to obtain better results. Thus, comprehensive system of foreign lan-guage teaching in the professional activity allows to pay more attention to encouraging students to their professional development and creates special conditions for self-development and creativity enhancement.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1318
ISSN: 2311-8466
Розташовується у зібраннях:2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Керекеша О. В..pdf228.18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.