Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1318
Title: Введення системи наскрізного навчання іноземній мові в Одеському національному економічному університеті
Other Titles: Введение системы сквозного обучения иностранному языку в Одесском национальном экономическом университете
Introduction of comprehensive foreign language teaching in Оdessa national economic university
Authors: Керекеша, О. В.
Керекеша, О. В.
Kerekesha, O.
Keywords: система наскрізного вивчення іноземної мови
міжпредметні зв’язки
готовність до міжкультурних комунікацій у загальноєвропейському професійному середовищі
система сквозного изучения иностранного языка
межпредметные связи
готовность к межкультурным коммуникациям в общеевропейской профессиональной среде
the system of cmprehensive foreign language teaching
intersubject communications
readiness for cross-cultural communication in the European professional environment
Issue Date: 2016
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Керекеша, О. В. Введення системи наскрізного навчання іноземної мови в Одеському національному економічному університеті / О. В. Керекеша // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – № 4. – С. 70-74.
Abstract: У статті розглядаються переваги застосування системи наскрізного вивчення іноземної мови при роботі зі студентами-майбутніми економістами у ВНЗ. Автор обґрунтовує переваги такої системи. Також продемонстровано важливість формування готовності студентів до міжкультурних комунікацій. Стаття може бути корисною для викладачів іноземної мови у немовних ВНЗ, а також науковцям, які займаються вдосконаленням сучасної системи вищої освіти.На основе проведенного исследования в статье определена значимость введения системы сквозного обучения иностранному языку. Данная система является авторской идеей; она может применяться с целью повышения уровня владения языковыми компетенциями, межкультурными коммуникациями на иностранном языке, повышения уровня готовности к профессиональному общению на иностранном языке студентами-будущими экономистами, что делает работу преподавателей университета более ориентированной на достижение общего результата и делает межкафедральные связи более тесными. Именно система сквозного обучения позволяет обработать большой объем материала по специальности, используя различные формы, приемы и методы работы на иностранном языке, делает иностранный язык не целью изучения, а инструментом для освоения других профессиональных компетенций. Использование единой системы предоставляет студентам возможность воспринимать речь не одного, а разных преподавателей в процессе обучения и быстро приспосабливаться к изменениям в общеевропейской языковой и профессиональной среде, конкурировать, что побуждает их к достижению более высоких результатов. Таким образом, система сквозного обучения иностранному языку в профессиональной деятельности позволяет усилить акцент на стимулирование студентов к профессиональному развитию, создав им специальные условия для саморазвития и повышения творческого потенциала.Based on the carried out research, the paper is focused on the significance of introducing the system of comprehensive foreign language teaching. This system has been developed by the author; it can be used with the aim of improving students-economists’ level of mastering language competences, cross-cultural communication in a foreign language, increasing the level of their readiness for professional communication in a foreign language. All the above mentioned make the work of university teachers more focused on achieving a common result and make interdepartmental contacts closer. It is the system of comprehensive teaching which makes it possible to process a large amount of material on the specialty using various forms, methods and techniques of work in a foreign language. In this case, a foreign language becomes not the purpose of the studying but an instrument for the development of other professional competencies. The use of the integrated system provides students with the opportunity to perceive speech of different lecturers in the course of training; facilitates their quick adaptation to changes in the pan-European linguistic and professional environment, allows them to compete and, consequently, to obtain better results. Thus, comprehensive system of foreign lan-guage teaching in the professional activity allows to pay more attention to encouraging students to their professional development and creates special conditions for self-development and creativity enhancement.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1318
ISSN: 2311-8466
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Керекеша О. В..pdf228.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.